Background Image
Previous Page  198 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 198 / 441 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (104)

Mehmet YAYLA

197

olması önemli bir eksiklik olarak karşımıza çıkmaktadır. Doktrinsel

tartışmada, terörizm ile

“yabancı işgaline karşı”

ve

“kendi kaderini tayin

amaçlı meşru mücadele”

arasında bir ayrıma gidilmesi hususunda muta-

bakat yoktur. Ülkelerin yaklaşımındaki farklılıklar tanımı zorlaştıran

en önemli etkenlerin başında gelmektedir.

57

Her devlet, terörizmin tanımını, kendi siyasi bakış açısına göre de-

ğerlendirmektedir.

58

Buna göre her devlet, uluslararası terör eylemle-

rini tanımlarken, kendisini hedef alan eylemleri içine alacak şekilde ve

halen gelen veya gelebilecek iç ve dış düşmanlarının olası eylemlerini,

uluslararası hukuka göre hukuk dışı saymak istemektedirler. Bunun

yanında her devlet, herhangi bir biçimde egemenliklerini olumsuz

yönde etkiyebilecek tanımlardan uzak durmaya çalışmaktadır. Neti-

ce olarak, bir devlet tarafından terörist olarak nitelendirilen kişi veya

kişiler, diğer bir devlet tarafında da

“özgürlük savaşçısı”

olarak nite-

lendirilmektedir.

59

Bu nedenle siber terörizmin tek bir tanımının kabul

edilmesi de beklenmemelidir.

Siber terörizm, terörist faaliyetlerin siber alan kullanılarak gerçek-

leştirilmesi olarak ya da terör örgütlerinin siber alanı araç olarak kul-

lanmaları olarak tanımlanabilir.

60

Başka bir tanıma göre de siber terörizm, siber alan ve terörizmin

bir araya gelmesidir. Politik veya sosyal hedeflerin gerçekleştirilmesi

için bir devleti veya vatandaşlarını aşağılamak veya korkutmak üzere

bilgisayarlara, ağlara veya bilgilerin depolandığı yerlere gerçekleşti-

rilen kanunsuz saldırı veya saldırı tehditlerine siber terörizm denir.

61

57

Dışişleri Bakanlığı Resmi İnternet sitesi,

“Terörizmle Mücadelede Uluslararası İşbirliği

ve Tanım Sorunu”

,

http://www.mfa.gov.tr/terorizmle-mucadelede-uluslararasi-

isbirligi_-ve-tanim-sorunu_-.tr.mfa, erişim tarihi: 12.11.2012.

58

Türk Hukukunda Terör, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 1. maddesinde,

“cebir ve şiddet kullanarak; baskı, korkutma, yıldırma, sindirme veya tehdit yöntemlerinden

biriyle, Anayasada belirtilen Cumhuriyetin niteliklerini, siyasi, hukuki, sosyal, laik, ekono-

mik düzeni değiştirmek, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü bozmak, Türk

Devletinin ve Cumhuriyetin varlığını tehlikeye düşürmek, Devlet otoritesini zaafa uğratmak

veya yıkmak veya ele geçirmek, temel hak ve hürriyetleri yok etmek, Devletin iç ve dış güven-

liğini, kamu düzenini veya genel sağlığı bozmak amacıyla bir örgüte mensup kişi veya kişiler

tarafından girişilecek her türlü suç teşkil eden eylemlerdir”

şeklinde tanımlanmıştır.

59

Çitlioğlu, Ercan.

Gri Tehdit Terörizm,

(1. Baskı), Ankara, Destek Yayınları, 2008,

s.17.

60

Serge Krasavin,

“What is Cyber Terrorism?”

,

http://www.crime-research.org/lib-

rary/Cyber- terrorism.htm, Erişim Tarihi:4.11.2012.

61

Dorothy E. Denning,

“Cyberterrorism”

,

http://www.cs.georgetown.edu/

~den-