

TBB Dergisi 2014 (110)
Ömer Lütfi TAŞCIOĞLU
265
durumdan habersizdir. Konuya ilişkin olarak çeşitli kanallarda prog-
ramlara çıkan ve tartışmalara katılanlar aydınların önemli bir bölümü
ise yapılan hileleri halkın algılamasını önlemekle görevli oldukları iz-
lenimini vermektedir.
YSK ise Anayasa ile kendi yetkisine ve sorumluluğuna verilen seç-
men tespiti yetkisinin İçişleri Bakanlığı’na bağlı bir Genel Müdürlüğe
dolayısıyla hükümete devredilmesi karşısında hiçbir tepki ortaya koy-
mamış ve NVİGM tarafından düzenlenen seçmen kayıtlarını seçime
esas veri olarak kabul etmiştir. YSK’nın kendisine ait olan Anayasal
yetki ve sorumluluğun bir başka makama devrine seyirci kalmasının
sebeplerini Türk halkına açıklaması gerekmektedir.
57
SEÇMEN SAYILARININ MUKAYESESİ
YILLAR
SEÇMEN SAYISI
BİR ÖNCEKİ SEÇMEN
SAYISINA GÖRE
ARTIŞ/AZALIŞ
ARTMA/
EKSİLME
(%)
OLUŞAN
FAZLA
SEÇMEN
SAYISI
18 Nisan 1999
Genel ve Yerel Seçimleri
37.495.217
3 Kasım 2002
Genel Seçimi
41.407.027
+ 3.911.798
+ % 10,43
28 Mart 2004
Yerel Seçimi
43.552.931
+ 2.145.904
+ % 5,18
22 Temmuz 2007
Genel Seçimi
42.571.284
− 981.647
- % 2,25
29 Mart 2009
Yerel Seçimi
48.049.446
+ 5.478.162
+ % 12,86
12 Eylül 2010
Anayasa Referandumu
49.495.493
+ 1.446.047
+ % 3
12 Haziran 2011
Genel Seçimi
52.806.322
+ 10.235.038
57
+ % 24
+ 6.235.038
Kaynak: http://
www.ysk.gov.tr/ysk/docs/2011MilletvekiliSecimi/SecSay01062011.pdf57
2007 Genel Seçimlerindeki seçmen sayısında meydana gelen artıştır