Background Image
Previous Page  372 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 372 / 441 Next Page
Page Background

GEZİ PARKI GÖSTERİLERİ İLE

YENİDEN GÜNDEME GELEN POLİSİN

HUKUKA AYKIRI DAVRANIŞLARI

VE POLİS EĞİTİMİNDE HUKUKUN YERİ

*

Ozan CAN

*

GİRİŞ

28 Mayıs 2013 tarihinden bu yana “Gezi Parkı Protestoları” adı

altında, ülkemizin birçok ilinde gösteriler düzenlenmekte, polisin mü-

dahalesi göze çarpmaktadır. Polisin sert müdahalesi nedeniyle birçok

vatandaşımız yaralanmış, hatta bazı göstericiler hayatını kaybetmiştir.

Bu olaylar nedeniyle, yeniden, polislerin aşırı veya orantısız güç kul-

lanımı gündeme gelmiştir. Bu çalışmada, bir ders döneminin ardın-

dan elde ettiğim deneyim kapsamında, eğitim odaklı bir bakış açısıyla,

bazı polislerin hukuka aykırı davranışlarına (aşırı güç kullanımı) yö-

nelik bir çözüm önerisi sunulacaktır.

I. Öğrencilerin Verdikleri Yanıtlar Şöyleydi

1

:

• Okula geldiğim ilk gün işleyeceğimiz dersler arasında hukuka giriş dersi-

ni gördüğümde birçok arkadaşım gibi ben de “ne gereği var hukukçu mu

olacağız, polis mi” diyordum. Ama daha sonra anladım ki hukuk dersi,

*

Bu makaleyi, öncelikle, insan hakları, demokrasi gibi evrensel değerleri özümse-

yememiş polislerin hukuka aykırı davranışı nedeniyle Gezi Parkı Gösterilerinde

yaralanan ve hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza, bir dönem derslerine gir-

diğim ve şu anda ülkemizin değişik yerlerinde binbir zorlukla ve hukuka uygun

şekilde görevini ifa eden Kırıkkale Polis Meslek Yüksek Okulu öğrencilerim ile

hukuka, demokrasiye ve insan haklarına saygıyı esas alarak görev yapan polisle-

rimize armağan ediyorum.

**

Yrd. Doç. Dr., Kırıkkale Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi.

1

Yazılanlarda tekrar olmaması için öğrencilerin cevaplarının çarpıcı kısımları alın-

mıştır. Her yerde olduğu gibi polis meslek yüksek okullarındaki öğrencilerde de

bazı anlatım bozuklukları, gramer hataları göze çarpmaktadır. Bu tür yanlışlıklara

mümkün olduğunca müdahale edilmemeye, üslupları korunmaya çalışılmıştır.