

Siber Zorbalık, Türkiye ve ABD Karşılaştırması (ABD v. Drew Dosyası)
336
dan tartışılmakta ve bilinmekte, eylemi gerçekleştirenler de korkutma
ve sindirme amaçlı eylemlerinde daha fazla başarı kazanmaktadırlar.
Yine diğer bir siber zorbalık türü de algı yönetimi
25
ile toplum
içerisindeki herhangi bir sosyal grubun, etnik kökenin, cemaatin ya
da cemiyetin hedef alınmasıyla ve algı yönetimi yapılmak suretiyle
yıpratılması, haklarında dedikodu yayılması, iftira atılması veya nef-
ret söylemlerinin yaygınlaştırılmasıdır. Suç işlenirken genellikle grup
halinde hareket eden, anonimliğin arkasına sığınan,
26
bir merkezden
organize edilen, iştirak halinde ve suç örgütü şeklinde çalışan siber
zorbalık gruplarından sözetmek mümkündür. Bu zorba grupların
amacı bireyden ziyade toplumu yönlendirmek, şekillendirmek, toplu-
mun benliğinden uzaklaştırmak ve de dejenere etmektir. Çoğu zaman
da algı yönetimi yapan kişi ya da gruplar toplumun dikkatini başka
bir hedefe yönlendirmek suretiyle gayri meşru amaçlarını gizleme
gayretine girişmektedirler. Bu eylemler aynı zamanda başka suçları
da oluşturabilecektir.
Siber zorbalığın işlenme metotları yukarıdaki sayılanlarla sınırlı
olmayıp teknolojideki hızlı gelişmelerin önümüzdeki dönemlerde si-
ber zorbalara hangi imkânları sunacağını şimdiden kestirmek çok da
kolay olmayacaktır.
27
archive/2014-09/02/j-law-cloud-security, (E.T.27.11.2014)); Bu durumda bir siber
zorbalık türüdür. Bu siber zorbaların ifşa ettikleri resimlerin dışında ellerinde ay-
rıca diğer maruf ve meşhur kişilere ait görüntülerin olup olmadığı bilinmediği
gibi bu kişilere şantaj yapmak suretiyle menfaat temin edip etmedikleri de gize-
mini korumaktadır.
25
Yousaf Sekander, “Perception Engineering with Social Media”, http://
www.rocketmill.co.uk/the-use-of-social-media-for-perception-management,(E.T.01.01.2015); Tony Cartalucci, “Facebook: Colonialism 2.0. Managing Public
Perception. The Pinnacle of Social Engineering”,
http://www.globalresearch.ca/facebook-colonialism-2-0/5421420, (E.T.01.01.2015)
26
Özellikle sosyal medyada anonim kalabilme yeteneğinin olması birçok etik so-
runu da beraberinde getirmiştir. Anonim kalmakla sosyal medya kullanıcıları,
internet ortamında her türlü fiziksel sınırı, arkalarında iz bırakmaksızın, aşabilme
gücünü elde etmişlerdir. (Stephen J.A Word, Social Media Ethics, Social Media
CommunicationConcepts, Practices, Data, Law And Ethics, Routledge, First Edi-
tion, New York 2015, p.185). İnternet kullanımında ve sosyal medyada anonimlik
ifade özgürlüğünün serbest bir şekilde kullanması açısından kişiye daha özgür
bir ortam sağlarken suç işleyen kişilerin de muhtemel sorumluluktan kurtulmak
için korkakça saklandıkları bir görünmezlik zırhıdır. (Richard A Spinello, Anony-
mous Speech, Cyberethics Morality and Law in Cyberspace, Jones&Barlett, Fourt
Edition, Burlington 2011, p.76)
27
Son zamanlardaki gelişmelere göre kişilerin video görüntülerinden parmak izi