

Başkan’dan
10
Değerli Konuklar,
Avukatlık mesleğinin ve hukuk devletinin geleceğini açık ve yakın
şekilde tehdit etmekte olan en önemli sorun avukat sayısının kontrol-
süz artışı ve buna bağlı olarak mesleğin kalitesinde kaçınılmaz olarak
yaşanan düşüştür.
Yeterli altyapıdan ve öğretim üyesinden yoksun çok sayıda hukuk
fakültesinin varlığı da hukuk eğitiminin kalitesinin sürekli düşmesine
neden olmaktadır. Siyasi iktidarın avukatlık sınavının getirilmesine
yönelik anlamsız direnci bir türlü aşılamamıştır.
Bu konuda, Türkiye Barolar Birliği olarak iki yıldır büyük bir
mücadele yürüttüğümüzü bilmenizi isterim. Bu çerçevede, avukatlık
stajına girişin ve avukatlık sınavına kabulün merkezi bir değerlen-
dirmeye tabi tutulmasını öngören bir yönetmelik çıkarttık. Maalesef
kanun koyucu, kanun değişikliği yaparak Türkiye Barolar Birliği’nin
bu konuda yönetmelikle düzenleme getiremeyeceğini hükme bağladı.
Bunun üzerine hukuk fakültelerinin asgari düzeyinin belirlenmesi için
bir çalışma komisyonu oluşturduk, fakülte dekanlarını da davet ettik.
Bu komisyon, çalışmalarını büyük ölçüde bitirmiştir. Sonuçları önce
fakültelerle, daha sonra kamuoyuyla paylaşacağız. Asgari standartla-
rın altında olan fakülteleri hem ilan edeceğiz, hem de bu fakültelerin
mezunlarını staja kabul etmeyeceğiz.
Sorunlar saymakla bitmiyor…
- Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun siyasi iktidardan tama-
men bağımsız şekilde oluşmasının ve karar vermesinin bir türlü
sağlanamaması,
- Siyasi iktidar sahiplerinin telkin, tavsiye ve hatta talimat yerine
geçebilecek beyanatları üzerine medya kuruluşlarına ve sermaye
şirketlerine yargı eliyle operasyonlar yapılıyor olması,
- Hakim ve savcıların terfi ve tayinleriyle, yüksek yargıya üye se-
çiminde siyasi düşünce, mezhep ve hemşehricilik yerine bilimsel
ölçütlerin ve liyakat usulünün bir türlü getirilememesi,
- Anaokulu çağından başlayarak, aklın ve bilimin ışığında hükü-
metler üstü bir politika olarak belirlenmesi gereken eğitimin, ik-