Background Image
Previous Page  15 / 341 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 341 Next Page
Page Background

Başkan’dan

14

lara görüş sunmak üzere yapılan bir hazırlık toplantısı olduğu anlaşıl-

maktadır. Toplantıda konuşulan hususlar, yurtta barış dünyada barış

ilkesine dayanması gereken dış politikamızın maceracı bir dış politika-

ya dönüştürülmek istendiği izlenimini vermiş ve büyük endişe yarat-

mıştır. Öte yandan bu yasa dışı dinlemenin bir casusluk suçu olduğu

ortadadır. Üstelik bu kaydı yapanların daha başka hangi kayıtları yap-

tıkları bilinmemektedir. Seçimleri etkileyeceği düşüncesiyle tedavüle

çıkarıldığı anlaşılan bu konuşmaları kaydedenler, o güne kadar daha

başka hangi konuşmaları kaydetmişler ve nerelere servis etmişlerdir?

Söz konusu casusluk faaliyeti sebebiyle acaba asker ve polislerimi-

zin canları tehlikeye atılmış mıdır, şehitler verilmiş midir? Suriye’de

uçağımızın düşürülmesiyle, savunma sanayimizi dışa bağımlılıktan

kurtaran büyük projeleri gerçekleştiren ASELSAN, HAVELSAN, RO-

KETSAN, TAİ mühendislerinin şüpheli ölümleriyle bu casusluk faali-

yetlerinin bir bağlantısı bulunmakta mıdır? Bu ve benzeri soruları her

yurttaşın sorma hakkı vardır.

Üçüncü husus, seçimler öncesi gündeme gelen yolsuzluk iddia-

ları ve soruşturmalardır. Bu soruşturmaların hangi saikle başlatıldığı

konusu bir yana, soruşturmaların siyasi iktidar tarafından engellendi-

ği algısının toplumda hakim olması, adalet duygusunu zedelemiştir.

Gerçeğin ışığı, yolumuzu aydınlatmadığı takdirde, bundan herkes za-

rar görecektir.

Bütün bunlardan, devlet içindeki olası gayrimeşru yapılanmalarla

mücadele edilmesi ve yolsuzluk iddialarının derinliğine araştırılma-

sı gerektiği sonucu çıkmaktadır. Bunun için tarafsız, bağımsız ve adil

yargılama yapabilen, güvenilir bir yargıya ihtiyaç vardır.

Gayrimeşru yapılanmalarla mücadele refleksi, Anayasa’ya ve Av-

rupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı düzenlemelerin yapılmasına

sebebiyet vermemelidir.

Bu çerçevede; Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat

Teşkilatı Kanunu’nda yapılan değişiklikler sonucunda Milli İstihba-

rat Teşkilatı’na verilen kişisel verilere, meslek ve şirket sırlarına, veri

tabanlarına yargı kararı olmaksızın erişim yetkisi, yine yargı kararı

olmaksızın iletişimi tespit, belli soruşturma ve dava dosyalarına ula-

şabilme yetkisi, MİT’in ülke içinde operasyon yetkisiyle donatılma-

sı, MİT mensuplarının soruşturmalarının izne tabi kılınması, yeni ve

denetimsiz bir kolluk gücü yaratmıştır. MİT’in görev ve faaliyetlerine