Background Image
Previous Page  14 / 341 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14 / 341 Next Page
Page Background

Başkan’dan

13

larını kullanmaktan vazgeçebilirler. Öyleyse yapılması gereken, siyasi

partilerin, seçim mevzuatının kendilerine yüklediği gözetim ve dene-

tim sorumluluğunu disiplinli bir organizasyon içinde eksiksiz yerine

getirmeleridir. Ancak bunlar yapıldıktan sonra varsa şaibe iddiaları

ileri sürülmeli ve gereğinin yapılması beklenmelidir.

Seçimlere ilişkin değinmek istediğim ikinci husus, kim tarafından,

hangi yöntemle kaydedildiği, nerede arşivlendiği, ne zaman kime karşı

kullanılacağı belli olmayan ses kayıtlarının, bir seçimmalzemesi olarak

tedavüle çıkarılmış olmasıdır. Bu seçimlerden kazancımız, özel hayata

ilişkin gizli kayıtların sonuç doğuran şantaj malzemesi yapılmasının

muteber bir yöntem olmaktan çıkmasıdır. Başka bir ifadeyle, itibar-

sızlaştırma malzemeleri, onları çekenleri veya üretenleri itibarsızlaş-

tırmıştır. Nitekim kayıtları çekenler, bugüne kadar kimliklerini açıkla-

maktan imtina etmişlerdir. Yaptıkları iş itibarlı bir iş olsaydı, Snowden

örneğinde olduğu gibi kimliklerini açıklarlardı. Bunları söylerken, el-

bette herkesin, bundan önce benzer şantajlar başkalarına yapıldığında

nasıl tavır sergilediklerini hatırlayarak ders çıkarmaları gerektiğini de

ifade etmek istiyorum. Öte yandan, yine Snowden örneğinde, belgeleri

yayınlayanlar hakkında Amerika Birleşik Devletleri’nde soruşturma-

lar açılmadığını, sosyal medya sitelerinin kapatılması yoluna gidilme-

diğini, yalnızca Snowden’le ilgili takibat yapıldığını belirtmeyi gerekli

görüyorum. Demokrasi, zor ama bireylerin özgürlüğünü, hukuki gü-

venliğini ve toplumun refahını sağlayabilen yegâne yönetim biçimi-

dir. Bizim, zoru başarmak için birbirimizi anlamamız, öfkeyle değil,

soğukkanlılıkla hareket etmemiz gereklidir. Katedilen bunca yoldan

sonra, akarsuları tersine akıtmaya çalışmak, yönümüzü Avrupa Birliği

ve Avrupa Konseyi değerler sisteminden otoriter rejimlere çevirmek,

hepimizin zararına olur.

İçeriği suç teşkil eden kayıtlara gelince, bunların montaj veya üre-

tilmiş olup olmadıkları, açılacak soruşturmalarda her türlü şüpheyi

giderecek şekilde, tarafsızlığı bilinen uluslararası kuruluşlarca değer-

lendirilmelidir.

Bu noktada, Dışişleri Bakanlığı’nda yapıldığı anlaşılan ve çok gizli

olması gereken bir toplantıda yasa dışı kayıt yapılmasını ve bu kay-

dın tedavüle çıkarılmasını birkaç cümleyle değerlendirmek gereklidir.

Yasa dışı dinlemeye konu olan toplantının, karar verici mevkide olan-