Background Image
Previous Page  9 / 453 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 453 Next Page
Page Background

Başkan’dan

8

maalesef istenilen seviyede değildir. Devlet veya vakıf üniversitesi

olsun pek çok hukuk fakültesi kabul edilebilir standartların altında

eğitim - öğretim yapmaktadır. Daha iyi bir hukuk eğitim - öğretimi

için atılması gereken ilk adım hukuk fakültelerinin kontenjanlarının

azaltılması ve hukuk eğitiminde standartların belirlenmesidir.

Türkiye Barolar Birliği, hukuk fakültelerindeki eğitim - öğretim

kalitesinin yükseltilmesi amacıyla bir ölçme değerlendirme çalışması

başlatmıştır. Bu kapsamda 29 Kasım 2014 tarihinde düzenlenen “Hu-

kuk Öğretimi ve Eğitimini İzleme ve Değerlendirme” toplantısında

Türkiye Barolar Birliği’nin davetiyle toplanan çok sayıda hukuk fakül-

tesi dekanı ve TBB temsilcileri, ölçüt tespiti çalışmalarına başlamıştır.

Bu çalışmaların sonunda belirlenecek olan ölçütlere uymayan hu-

kuk fakültelerinden eksiklerin belirli bir süre içinde giderilmesi talep

edilecek, buna rağmen ölçütlere uygun eğitim vermeyen hukuk fakül-

teleri kamuoyuna duyurulacak; böylece öğrencilerin bu fakülteleri

tercih etmemeleri sağlanacaktır.Neticede, hukuk fakülteleri arasındaki

başta öğretim kadrosu olmak üzere donanım farkı açıkça ortaya çıka-

cak ve TBB’nin kamuoyuyla paylaştığı bu değerlendirmeler, öğrenci-

lerin tercihlerinde öncelikle dikkate alınan unsur haline gelecektir.

Ayrıca belirlenecek performans ölçütlerine uygun eğitim verme-

yen hukuk fakültelerinden mezun olacak hukukçuların avukatlık sta-

jına kabul edilememeleri hususu da değerlendirilecektir.

3. Avukatlık sınavı

Hali hazırda hukuk fakültelerine kayıtlı öğrenci sayısı kırk sekiz

bin civarındadır. Bugünkü sistemin devam etmesi halinde beş yıl içe-

risinde bu öğrencilerden büyük bir bölümünün avukatlık mesleğine

adım atacağı varsayılmaktadır. Türkiye’de halen barolara kayıtlı sek-

sen yedi bin avukatın mevcut olması bir yana beş yılda avukat sayı-

sının yaklaşık yüzde elli artacak olması mesleği sürdürülemez hale

getirecektir.

Bu gerçek karşısında, avukatlık mesleğinin etkinliğinin dolayısıy-

la hukukun üstünlüğünün tesisi için avukatlık stajına girişte ve staj

sonunda iki ayrı merkezi sınav yapılması zorunludur. Ancak bu sınav

Adalet Bakanlığı tarafından değil, mutlaka Türkiye Barolar Birliği ta-