Previous Page  386 / 405 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 386 / 405 Next Page
Page Background

385

TBB Dergisi 2017 (129)

Ferah GÜÇLÜ YILMAZ

Aynı zamanda eğitim hizmeti verenlerin ya da hizmetten fayda-

lananların, sistem içinde hukuka uygun olmayan iş ve işlemlerle kar-

şılaşmaları durumunda savunulması için, eğitim hukuku alanında

uzmanlaşmış avukatlara ihtiyaç vardır. Hatta eğitim sisteminde yeni

düzenlemeler yapan yönetmeliklerin, Uluslararası Sözleşmelere, Av-

rupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne, Anayasa’ya, 430 sayılı Tevhid-i Ted-

risat Kanunu’na (1924),1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na (1973),

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na (1965), 222 sayılı İlköğretim

ve Eğitim Kanunu’na (1961), 652 sayılı MEB Teşkilat ve Görevleri Hak-

kında Kanun Hükmünde Kararname’ye (2011), 5580 sayılı Özel Eğitim

Kurumları Kanunu’na (2007), 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu’na

(1981) uygunlukları hem eğitimcilerin hem de hukukçuların takibinde

olmalıdır. Eğitim Hukuku gibi alan derslerinin de Hukuk ve Eğitim

Fakültelerinde okutulması sorunun çözümünde etkili olacaktır.

Kaynakça

Akyüz Yahya, Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yayınları, İstanbul 2001, 8. Baskı, s. 23

Aslan Ahmet, Felsefeye Giriş, Adres Yayınları,.Ankara 2013, 16. Baskı, s 118-120.

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Kurumu, Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları,

Ankara 2011, 11. Baskı s

Atay Ender Ethem, ‘İnsan Haklarının Gerçekleştirilme Şartı Olarak Hukuk Devleti’,

Polis Dergisi, 2003, Sayı: 36.

http://www.egm.gov.tr/eğitim/dergi/eski

sayılar/

index/htm. adresinden 25.11.2016 erişim tarihinde alınmıştır.

Aydın İnayet, Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara 2016, Pegem A Yayıncılık. 8. Baskı.

Barr, Norman, Modern Siyaset Teorisi, çev. Mustafa Erdoğan ve Yusuf Şahin, Liberte

Yayınları, Ankara 2004, 2. Basım, ss 304-306

Başaran İbrahim Ethem, Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları, 1. Baskı, Ankara

2007, s.31

Bilhan Saffet, “Eğitim Felsefesi” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Ya-

yınları, No:164 Ankara 1991

Billington Ray, Felsefeyi Yaşamak. (Çev. A. Yılmaz). Ayrıntı Yayınları,.İstanbul 2011

2. Baskı, s 393.

Bottomore T. B., Toplum Bilim. Çev. Ü. Oskay. Ankara 1984: Beta Yayınevi, s 320.

Çalık Temel, Sezgin,,Feriudun “Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim”, Kastamonu

Eğitim Dergisi, Mart 2005, Cilt 13, No 1, s. 61

Çubukçu Zühal, Eker Özenbaş, Demet Çetintaş Nilüfer, Satı Derya, Yazlık Şeker,

Ümit ‘Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Gözünde Öğretmenin Sahip Olması

Gereken Değerler’,

Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi,

Ankara 2012, Cilt: 2, Sayı: 1

Çotuksöken Betül, “Felsefe Açısından Etik: Tanımlar- Sınırlar”, Türkiye Mühendislik

Haberleri Dergisi, Ankara 2003, Sayı 423, s. 13.