

Başkan’dan
8
maalesef istenilen seviyede değildir. Devlet veya vakıf üniversitesi
olsun pek çok hukuk fakültesi kabul edilebilir standartların altında
eğitim - öğretim yapmaktadır. Daha iyi bir hukuk eğitim - öğretimi
için atılması gereken ilk adım hukuk fakültelerinin kontenjanlarının
azaltılması ve hukuk eğitiminde standartların belirlenmesidir.
Türkiye Barolar Birliği, hukuk fakültelerindeki eğitim - öğretim
kalitesinin yükseltilmesi amacıyla bir ölçme değerlendirme çalışması
başlatmıştır. Bu kapsamda 29 Kasım 2014 tarihinde düzenlenen “Hu-
kuk Öğretimi ve Eğitimini İzleme ve Değerlendirme” toplantısında
Türkiye Barolar Birliği’nin davetiyle toplanan çok sayıda hukuk fakül-
tesi dekanı ve TBB temsilcileri, ölçüt tespiti çalışmalarına başlamıştır.
Bu çalışmaların sonunda belirlenecek olan ölçütlere uymayan hu-
kuk fakültelerinden eksiklerin belirli bir süre içinde giderilmesi talep
edilecek, buna rağmen ölçütlere uygun eğitim vermeyen hukuk fakül-
teleri kamuoyuna duyurulacak; böylece öğrencilerin bu fakülteleri
tercih etmemeleri sağlanacaktır.Neticede, hukuk fakülteleri arasındaki
başta öğretim kadrosu olmak üzere donanım farkı açıkça ortaya çıka-
cak ve TBB’nin kamuoyuyla paylaştığı bu değerlendirmeler, öğrenci-
lerin tercihlerinde öncelikle dikkate alınan unsur haline gelecektir.
Ayrıca belirlenecek performans ölçütlerine uygun eğitim verme-
yen hukuk fakültelerinden mezun olacak hukukçuların avukatlık sta-
jına kabul edilememeleri hususu da değerlendirilecektir.
3. Avukatlık sınavı
Hali hazırda hukuk fakültelerine kayıtlı öğrenci sayısı kırk sekiz
bin civarındadır. Bugünkü sistemin devam etmesi halinde beş yıl içe-
risinde bu öğrencilerden büyük bir bölümünün avukatlık mesleğine
adım atacağı varsayılmaktadır. Türkiye’de halen barolara kayıtlı sek-
sen yedi bin avukatın mevcut olması bir yana beş yılda avukat sayı-
sının yaklaşık yüzde elli artacak olması mesleği sürdürülemez hale
getirecektir.
Bu gerçek karşısında, avukatlık mesleğinin etkinliğinin dolayısıy-
la hukukun üstünlüğünün tesisi için avukatlık stajına girişte ve staj
sonunda iki ayrı merkezi sınav yapılması zorunludur. Ancak bu sınav
Adalet Bakanlığı tarafından değil, mutlaka Türkiye Barolar Birliği ta-