Background Image
Previous Page  220 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 220 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (106)

Şura GENÇ / Seçil COŞKUN

219

Bozbeyoğlu’na göre, “Çocukluk dönemi cinsel istismarlarının bü-

yük bir kısmını çocuğun aile içindeki cinsel istismarı, ensest oluştur-

maktadır. Ensestin varlığını ve

ensestin

çocuğa yönelik cinsel saldırı

olduğunu kabul etmek, ensest karşısında iyi işleyen bir sistemin geliş-

tirilebilmesi için vazgeçilmez noktalardır.”

9

Yiğit’e göre, “Dokunma ile gerçekleştirilen istismar

içerisinde en-

sest,

aile içinde, çocuk ve gençlere yönelik yapılan her türlü cinsel ey-

lemdir. Ensest çoğunlukla çocuk ve gence en yakın ve güvenebileceği

baba, büyükbaba, erkek kardeş, ağabey, amca, üvey baba, üvey erkek

kardeş, teyze, hala gibi birinci dereceden yakın akrabalar tarafından

yapılmaktadır. Ensest ilişkilerde cinsel istismar mağdurları genellikle

kız çocuklarıdır. Yapılan araştırmalarda, ço-cukların %38’inin

ensest-

cinsel istismar vak’alarını

oluşturduğu gözlemlenmektedir.”

10

23 Haziran 2009’da “Nüfusbilim Derneği ve Birleşmiş Milletler

Nüfus Fonu” tarafından Türkiye’deki ensest sorunuyla karşılaşan

profesyonellerle yapılan görüşmelere dayalı olarak gerçekleştirilen

“Türkiye’de Ensest Sorununu Anlamak” araştırması raporunda, “

en-

sest mağdurları, ensesti uygulayanlar (saldırgan) ve ensest vakaları

gibi kavramlardan yola çıkılarak ensest anlatılmaya çalışılmıştır.

Marmara Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü’nün araştırmalarında

ensest şöyle anlatılmıştır:

“çocuklara dönük cinsel istismarın yüzde 89’u

aile içinde meydana geliyor. Her dört çocuktan biri

ensest kurbanı

oluyor.

Kurbanların yüzde 87’si 4-12 yas grubundaki kız çocukları. Saldırganların

yaş ortalaması 28’in üzerinde ve daha çok 40-52 yaşlarında. Yarıya yakını

çocukların babaları. Diğerleri ise üvey baba, amca, ağabey, kayınpeder, dayı,

amca, dede ve ağabeyler... Çoğunun sabıkası yok. Saldırganlar, sapık, katil,

psikopat değil, tamamen “normal” insanlar. Hem de her gelir, her eğitim, her

kültür grubundan...”

ifadelerle ensest anlatılmaya çalışılmıştır.

Bu ifadelerden de anlaşılacağı üzere, ensestin tanımlanması husu-

sunda bir yanılgı olduğu açıktır. Ensest ilişkide, mağdur kavramının

yer alamayacağı aksine bu ilişkinin karşılıklı rıza ile gerçekleştiği ger-

çeği göz ardı edilmektedir. Ensest ilişkinin tarafları on sekiz yaşından

büyük olduğundan, ensestin sadece çocuklara yönelik gerçekleştirilen

9

BOZBEYOĞLU/ KOYUNCU/ KARDAM/ SUNGUR,

“Ailenin Karanlık Yüzü:

Türkiye’de Ensest”

, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, C. 13, S. 1, Bahar 2010, s. 3.

10

YİĞİT, Rana,

“Çocukların Cinsel İstismarı ve Ensest”,

AHSBD 2005, C. 8, S. 3, s. 91-96.