

TBB Dergisi 2013 (106)
Şura GENÇ / Seçil COŞKUN
219
Bozbeyoğlu’na göre, “Çocukluk dönemi cinsel istismarlarının bü-
yük bir kısmını çocuğun aile içindeki cinsel istismarı, ensest oluştur-
maktadır. Ensestin varlığını ve
ensestin
çocuğa yönelik cinsel saldırı
olduğunu kabul etmek, ensest karşısında iyi işleyen bir sistemin geliş-
tirilebilmesi için vazgeçilmez noktalardır.”
9
Yiğit’e göre, “Dokunma ile gerçekleştirilen istismar
içerisinde en-
sest,
aile içinde, çocuk ve gençlere yönelik yapılan her türlü cinsel ey-
lemdir. Ensest çoğunlukla çocuk ve gence en yakın ve güvenebileceği
baba, büyükbaba, erkek kardeş, ağabey, amca, üvey baba, üvey erkek
kardeş, teyze, hala gibi birinci dereceden yakın akrabalar tarafından
yapılmaktadır. Ensest ilişkilerde cinsel istismar mağdurları genellikle
kız çocuklarıdır. Yapılan araştırmalarda, ço-cukların %38’inin
ensest-
cinsel istismar vak’alarını
oluşturduğu gözlemlenmektedir.”
10
23 Haziran 2009’da “Nüfusbilim Derneği ve Birleşmiş Milletler
Nüfus Fonu” tarafından Türkiye’deki ensest sorunuyla karşılaşan
profesyonellerle yapılan görüşmelere dayalı olarak gerçekleştirilen
“Türkiye’de Ensest Sorununu Anlamak” araştırması raporunda, “
en-
sest mağdurları, ensesti uygulayanlar (saldırgan) ve ensest vakaları
”
gibi kavramlardan yola çıkılarak ensest anlatılmaya çalışılmıştır.
Marmara Üniversitesi Adli Tıp Enstitüsü’nün araştırmalarında
ensest şöyle anlatılmıştır:
“çocuklara dönük cinsel istismarın yüzde 89’u
aile içinde meydana geliyor. Her dört çocuktan biri
ensest kurbanı
oluyor.
Kurbanların yüzde 87’si 4-12 yas grubundaki kız çocukları. Saldırganların
yaş ortalaması 28’in üzerinde ve daha çok 40-52 yaşlarında. Yarıya yakını
çocukların babaları. Diğerleri ise üvey baba, amca, ağabey, kayınpeder, dayı,
amca, dede ve ağabeyler... Çoğunun sabıkası yok. Saldırganlar, sapık, katil,
psikopat değil, tamamen “normal” insanlar. Hem de her gelir, her eğitim, her
kültür grubundan...”
ifadelerle ensest anlatılmaya çalışılmıştır.
Bu ifadelerden de anlaşılacağı üzere, ensestin tanımlanması husu-
sunda bir yanılgı olduğu açıktır. Ensest ilişkide, mağdur kavramının
yer alamayacağı aksine bu ilişkinin karşılıklı rıza ile gerçekleştiği ger-
çeği göz ardı edilmektedir. Ensest ilişkinin tarafları on sekiz yaşından
büyük olduğundan, ensestin sadece çocuklara yönelik gerçekleştirilen
9
BOZBEYOĞLU/ KOYUNCU/ KARDAM/ SUNGUR,
“Ailenin Karanlık Yüzü:
Türkiye’de Ensest”
, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, C. 13, S. 1, Bahar 2010, s. 3.
10
YİĞİT, Rana,
“Çocukların Cinsel İstismarı ve Ensest”,
AHSBD 2005, C. 8, S. 3, s. 91-96.