

Ensest
220
cinsel eylem şeklinde algılanması da doğru değildir. O halde karışık-
lığı önlemek için en azından “rızaya dayanmayan ensest” ve “rızaya
dayanan ensest” şeklinde bir ayırım yapılmalıdır.
11
III. TARİHTE ENSEST
Ensest, bugün uygarlığın temeli olan bir cinsel yasak şeklinde gö-
rülmektedir. Ancak tarihin çeşitli dönemlerinde zaman zaman meşru,
doğal hatta gerekli sayılmıştır.
12
İnsanlık tarihi incelendiğinde, geliş-
mişlik düzeyinden ve sosyolojik yapıdan bağımsız olarak, yakın ak-
rabalarla cinsel ilişki kurma ya da evlenme yasağının, tüm toplumlar
tarafından benimsenmiş “değişmez” bir kural konumunda olduğu
gözlemlenmektedir.
13
Toplumun varlığı ve devamı için insanın çoğalması gerektiğinden,
bu gerekliliğin önüne geçen etkenler hiçbir zaman dikkate alınmamış-
tır. Dolayısıyla oldukça sınırlı kişi ve toplumlar arası ilişkilerin söz
konusu olduğu dönemlerde, insanların çoğalmasının bir yolu olarak
ensest türü cinsel ilişki kabul görmüştür.
14
Mısır, Peru ve Japonya’da kraliyet ailesinin saflığını korumak için
bu yolun meşru olarak kullanıldığı gözlemlenmektedir.
15
Tarih boyun-
ca enseste izin verdiği bilinen toplumların sayısı parmakla sayılacak
kadar azdır. Mısır Firavunları ailesinde, erkek kardeşlerin abla ile ev-
lenmesine izin verilir, fakat ensestin öteki çeşitleri yine de yasaklanır-
dı. Firavunlar, yarı Tanrı sayıldığı için, bu iznin yasağın evrenselliğini
sarsmadığı kabul edilir.
16
Roma İmparatorluğu döneminde Kral Guarthigirmus’un kızı ile
evlenerek bir oğul sahibi olduğu tarih kitaplarında belirtilmektedir.
İskoçya’da bilinen en eski kavim olan Diktenler’de erkeğin kız karde-
şinden bir çocuk sahibi olması ve üvey oğulların üvey annelerinden
çocuk sahibi olmaları doğal karşılanan eylemler olarak izlenmiştir.
17
11
SANCAR, s. 247.
12
SANCAR, s. 246.
13
CAN, Cahit, Toplumsal İnsanın Evrensel Doğası ve Cinsel Suçlar, Ankara 2002, s.24.
14
TUĞRUL, Ahmet Ceylani, Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar & Ensest İlişkiler,
Ankara 2010, s. 20.
15
POLAT, Çocuk İstismarı, s. 162.
16
TUĞRUL, s. 20.
17
POLAT, Çocuk İstismarı, s. 162.