Background Image
Previous Page  223 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 223 / 473 Next Page
Page Background

Ensest

222

3. Biyolojik bağların yakınlığı azaldıkça cinsel ilişkilerde konan ya-

saklar da yumuşatılmakta ya da ortadan kaldırılmaktadır.

IV. ENSEST İLİŞKİDE TARAFLAR

Ensestten bahsedildiğinde, daha önce de belirtildiği gibi bir yanıl-

gı olduğu açıktır. Ancak ‘rızaya dayanan ensest/ rızaya dayanmayan

ensest’ ayrımı dikkate alınarak bir değerlendirme yapılırsa, daha çok

rızaya dayanmayan ensest ilişkilerde, erkek figürü olarak öncelikle

baba, erkek kardeş, ardından dede, ağabey, amca, dayı, gibi erkek ak-

rabalar sıralanmaktadır.

Sayılan kişiler sosyolojik olarak belirli kategorilerde kişiler de-

ğildir. Gündelik hayatlarına devam etmelerini engelleyen psikolojik

problemleri olmayan, doğru ve yanlışı ayırt edebilen, alkolik ya da

devamlı işsiz olmayan çoğu zaman eğitim seviyesi yüksek kişilerdir.

Kısacası ensestte, bir tacizci profilinin olmadığını söyleyebiliriz.

21

Do-

layısıyla erkek figürü, toplum dışı, tehlikeli bir suçlu veya psikopatik

biri değil, tam tersine kanunlara saygılı, işlerini yürütebilen günlük

hayatta normal bir insandır.

22

Ensest ilişkide ön plana çıkan kadın figürü, bazen ailede annenin

olmayışı yahut annenin pasif kişilik yapısı, hamile olması, hasta ol-

ması gibi nedenlerle anneye daha çok yardımla sorumlu bir anlamda

anne kimliği yüklenen kişilerdir.

23

Her ne kadar ensest ilişkide baba-kız figürü ön plâna çıksa da di-

ğer ensest çeşitlerinde de taraflar her zaman sorunlu kişilik özellikleri

sergilemezler. Ailedeki tüm üyeler duygusal olarak bir boşluk içinde

olduklarından bu tabu ilişkinin onlara aslında cinsel ilişki değil insan

ilişkisinin sıcaklığını, konforunu ve güvenini vermesi nedeniyle bu tip

bir ilişkiye girdiklerini ifade etmektedir. Aile üyeleri arasındaki sevgi

bağı her zaman “bilindik” baba-kız, anne-oğul ya da kız kardeş-erkek

kardeş sevgisi şeklinde olmayabilir. Ensest, sadece cinsel bir istek ola-

rak değil; sevgi, bir simge olarak da düşünülebilir. Bir yabancıyı, yani

aileden olmayan kan bağıyla veya daha önceki yakın ilişkilerle bağlı

olunmayan bir insanı sevemeyişi de simgeleyebilir.

24

21

BOZBEYOĞLU, s. 10.

22

TUĞRUL, s. 18.

23

TUĞRUL, s. 22.

24

SÜMER, Necati,

“Kitab-ı Mukaddes’te Cinsel Motifler”,

Çukurova Üniversitesi