Previous Page  683 / 685 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 683 / 685 Next Page
Page Background

682

Türk Spor Hukuku’nda Fair Play

ödüllerini belirlemekte ve bunları ilan etmektedir.

9

Fair play ödülleri

aynı maddenin ikinci fıkrası gereğinde para ödülü şeklinde olabilmek-

tedir. Bununla dışında fair play ödüllerinin madalya, plaket veya ser-

tifika şeklinde olması da mümkündür.

10

Fair play ödüllerinin belirlenmesinden sonra Türkiye Futbol Fede-

rasyonu bu ödülleri her yıl yeni sezon başlamadan önce yapacağı bir

törenle dağıtmaktadır (Madde 13).

C. Fair Play İçin Sponsorluk

Fair Play Talimatı’nın 14. maddesinde fair play için sponsorluk

hususu düzenlenmektedir. Maddenin birinci fıkrasında ülke içinde ve

dışında resmi ya da özel kurum, kuruluş veya şirketlere Fair Play’i

teşvik etmeleri için sponsorluk verilebileceği düzenlenmektedir. Spon-

sorluk, kültürel, sportif ya da sanatsal bir faaliyete parasal destek ve-

ren gerçek veya tüzel kişiler ile bu desteği kabul edip alan taraf arasın-

daki ilişkiye denir.

11

Fair play’ın teşvik edilmesinin yanı sıra fair play

ödülleri ve töreni için de ülke içinden veya dışından özel kurum, kuru-

luş ya da şirketlerde sponsorluk anlaşmasının yapılması mümkündür.

Burada fair play noktasında federasyona bir destek sağlandığı için

spor sponsorluğundan söz etmek mümkün olabilir.

12

Ayrıca 14. mad-

denin birinci fıkrasındaki düzenlemeye dikkatle bakıldığında fair play

için sponsorluğun sadece tüzel kişilere verileceği sonucu çıkmaktadır.

Fair play için verilecek olan sponsorluk, yönetim kurulu kararı ile

birden fazla olabilmektedir (Madde 14/3). Bununla birlikte fair play’i

teşvik ve ödüllendirme noktasında sponsor olanlara ayrıcalıklar tanı-

9

Fair Play ödülü için kategoriler; Sportif Fair Play Davranış Dalı, Sportif Fair Play

Kariyer Dalı, Sportif Fair Play Tanıtım Dalı olabilmektedir.

10

Sertifika olarak şeref diploması ya da kutlama mektubu verilebilmektedir.

11

Bkz., Gülçin Elçin Grassinger, Sponsorluk Sözleşmesi, Seçkin Yayıncılık, Anka-

ra 2003, s. 20;

Selma Hülya İmamoğlu, Sponsorluk Sözleşmesi, Yetkin Yayınla-

rı, Ankara 2003, s. 46; Kemal Atasoy, Spor Sponsorluğu Sözleşmesinin Hukuki

Niteliği, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2016, s. 7-8; Gülçin Elçin Grassinger,

“Sponsorluk Sözleşmesinin Reklâm ile İlişkisi”, Uluslararası Reklam Hukuk

Sempozyumu (8-9 Mayıs 2008), On İki Levha Yayıncılık, 2009, s. 220, (Reklâm);

S. Hülya İmamoğlu, “Sponsorluk, Spor Sponsorluğu, Sponsorluğun Hukuki Bo-

yutu”, Ankara Barosu Spor Hukuku Kurulu “Av. Atilâ Elmas” Armağanı, Koza

Matbaacılık, Ed: Tacar

Çağlar/Hediye Gökçe Baykal/Boğaçhan Çağatay/Alev

Aybers, Ankara 2012, s. 508, (Sponsorluk).

12

Spor Sponsorluğu için bkz., İmamoğlu, s. 80; Grassinger, s. 54; Atasoy, s. 41 vd.