

683
TBB Dergisi 2017 (133)
Hakkı Mert DOĞU
nacağı Talimatın 14. maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilmektedir.
Böyle bir düzenlemeye yer verilmiş olmasına rağmen, tanınacak bu
ayrıcalıkların neler olabileceği belirtilmemiş; bu ayrıcalıkların neler
olabileceği ve sınırlarının kurulun önerisi üzerine yönetim kurulu ta-
rafından belirleneceği belirtilmiştir.
SONUÇ
Fair play, müsabakaların her aşamasında müsabakada yer alan
herkes bakımından dürüst ve saygılı davranmayı ifade etmektedir.
TFF Fair Play Talimatı ile fair play’i düzenlemeye çalışmıştır.
Fair Play Talimatı’nın 7. maddesinde 3813 sayılı Kanun’la ilgili
olarak yer alan kısmın değiştirilmesi gerekmektedir. Çünkü 3813 sayılı
Kanun, 5894 sayılı Kanun ile yürürlükten kaldırılmıştır.
Fair Play Talimatı’nın 10. maddesindeki düzenlemenin de değiş-
tirilmesi uygun olur. Şöyle ki, ilgili maddeden kişi ya da kulüplerin
kendilerini aday gösterebilecekleri bir sonuç çıkmaktadır. Ancak fair
play’in mantığı çerçevesinde böylesi bir durumun gerçekleşmesi uy-
gun olmaz.
Fair play’de sponsorluk ile ilgili de bazı eksiklikler olduğu söyle-
nebilir. Şöyle ki, Talimatın 14. maddesinde sadece tüzel kişilerin, fair
play ödülü için sponsor olabileceği belirtilmektedir. Bu noktada gerçek
kişilere de sponsor olma imkânı tanınmalıdır. Ayrıca sponsor olanlara
bazı ayrıcalıklar tanınacağı belirtilmekle birlikte bu ayrıcalıkların neler
olabileceği açıklanmamıştır. Söz konusu tanınacak ayrıcalıklara bazı
örnekler verilmesi, durumun somutlaşmasına da yardımcı olabilir.
Kaynakça
13
Atasoy Kemal, Spor Sponsorluğu Sözleşmesinin Hukuki Niteliği, On İki Levha Ya-
yıncılık, İstanbul 2016.
Grassinger Gülçin Elçin, Sponsorluk Sözleşmesi, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2003.
Grassinger Gülçin Elçin, “Sponsorluk Sözleşmesinin Reklâm ile İlişkisi”, Uluslararası
Reklam Hukuk Sempozyumu (8-9 Mayıs 2008), On İki Levha Yayıncılık, İstan-
bul 2009, s. 219-227, (Reklâm).
13
*
Birden fazla yayını olan ya da aynı soyadını taşıyan ve bunlara yollama yapılan
yazarların eserleri için dipnotlarda parantez içinde kısaltmalar kullanılmıştır.