Previous Page  26 / 437 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 437 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (127)

Furkan KARARMAZ

25

c. Grev ve lokavt sırasında işyerlerinin tahribe uğramasının veya iş-

galinin önüne geçmek, bu yerlerde devriye hizmetleri yürütmek,

d. Kanuna aykırı sokak ve meydan hareketlerini önlemek,

e. Toplumsal olayda, grev ve lokavtlar ile kanuna aykırı sokak ve

meydan hareketlerinde toplumun veya kişilerin maddi ve manevi

varlıklarını tecavüzlerden korumak,

f. Diğer polis kuvvetlerinin yetersizliği halinde, her türlü tören veya

gösterilerde gerekli güvenlik önlemlerini almak ve düzeni sağla-

mak,

g. Özel timlerin yer almasını gerektirecek diğer operasyonları yap-

mak

h. Yukarıdaki bentlerde gösterilen durumlarda meydana gelen ka-

nuna aykırı olayları gerekirse zor kullanarak etkisiz hale getir-

mek.”

Çevik kuvvetin personel yapısı ve personelin görev süreleri ise

ETK’nın ek on beşinci maddesinde belirtilmiştir. Buna göre “polis

çevik kuvvet birimlerine seçilmiş ve burada görevlendirilmiş olan

personelin bu birimlerdeki hizmet süreleri üç yıldır. İdarenin gerekli

görmesi veya personelin istemi üzerine bu süre üç yıla kadar uzatıla-

bilir. Polis çevik kuvvet birimlerinde görevli personel bu hizmetlerini

tamamlamadan emniyet teşkilatının diğer hizmet birimlerinde görev-

lendirilemez.” Bu maddeden ve gündelik deneyimden de anlaşılaca-

ğı üzere çevik kuvvet emniyetin en genç ve tecrübesiz personelinden

oluşmaktadır. Ayrıca çevik kuvvet görevi, emniyet teşkilatı içerisinde

bir zorunlu hizmet niteliği taşımaktadır.

Çalışma şartlarının zorluğu, mesai saatlerinin belirsiz ve insanın

dayanıklılığını aşacak derecede uzun olması, dinlenme saatlerinin

kısa olması ve sık sık kesintiye uğraması, sürekli hazır bekletilme,

toplanma hakkının kullanılacağı yerlerde uzun süreler ayakta, aç ve

susuz bekletilme gibi muamele ve olumsuzluklar personelin içinde

bulunduğu stresi arttırmakta ve de şiddet eğilimini tetiklemektedir.

Çevik kuvvet amirliklerinin, teşkilat içerisinde sürgün yeri olarak

görülmesi, kendisini kayıracak kimsesi olmayanların veya hiçbir işe