

TBB Dergisi 2012 (101)
Barış DUMAN
297
(Ek: 3.10.2001-4709/9 md.) Düşünceyi açıklama ve yayma hürri-
yetinin kullanılmasında uygulanacak şekil, şart ve usuller kanunla dü-
zenlenir. (madde 26)
Herkes, bilim ve sanatı serbestçe öğrenme ve öğretme, açıklama,
yayma ve bu alanlarda her türlü araştırma hakkına sahiptir.
Yayma hakkı, Anayasa’nın 1 inci, 2 nci ve 3 üncü maddeleri hü-
kümlerinin değiştirilmesini sağlamak amacıyla kullanılamaz.
Bu madde hükmü yabancı yayınların ülkeye girmesi ve dağıtımı-
nın kanunla düzenlenmesine engel değildir. (madde 27)
5187 sayılı Basın Kanunu’nun 3. maddesi basın özgürlüğü başlığı-
nı taşımakta olup:
“Basın özgürdür. Bu özgürlük; bilgi edinme, yayma, eleştirme, yo-
rumlama ve eser yaratma haklarını içerir.
Basın özgürlüğünün kullanılması ancak demokratik bir toplumun
gereklerine uygun olarak; başkalarının şöhret ve haklarının, toplum
sağlığının ve ahlâkının, millî güvenlik, kamu düzeni, kamu güvenliği
ve toprak bütünlüğünün korunması, devlet sırlarının açıklanmasının
veya suç işlenmesinin önlenmesi, yargı gücünün otorite ve tarafsızlığı-
nın sağlanması amacıyla sınırlanabilir.” hükmünü içerir.
6112 sayılı Radyo ve Televizyon Yayınlarının Kuruluş ve Yayın
Hizmetleri Hakkındaki Kanunun
4
, yayın hizmeti ilkeleri başlığındaki
8. maddesi:
“1) Medya hizmet sağlayıcılar, yayın hizmetlerini kamusal sorum-
luluk anlayışıyla bu fıkrada yer alan ilkelere uygun olarak sunarlar.
Yayın hizmetleri;
a) Türkiye Cumhuriyeti devletinin varlık ve bağımsızlığına, devle-
tin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve
inkılâplarına aykırı olamaz.
b) Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplu-
mu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duy-
guları oluşturamaz.
4
Bkz. 03/03/2011 tarih ve 27863 sayıl RG.