Background Image
Previous Page  399 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 399 / 537 Next Page
Page Background

Adalet ve İçişleri Bakanlıklarının Kurumsal Etkinliğe Kavuşturulabilmesi için Öneriler

398

5952 sayılı Kanun’da; sekretarya görevleri Kamu Düzeni ve Gü-

venliği Müsteşarlığı tarafından yerine getirilecek olan Terörle Müca-

dele Koordinasyon Kurulu’nun kuruluşu düzenlenmiş ve Müsteşar-

lığa bağlı olarak İstihbarat Değerlendirme Merkezine yer verilmiştir.

Yine, Müsteşarlığın ana hizmet birimleri olarak; Planlama, Koordinas-

yon ve Sosyal Destek Daire Başkanlığı, Araştırma-Geliştirme Daire

Başkanlığı, İletişim Daire Başkanlığı ve Dış İlişikliler Daire başkanlığı

kurulmuş, Danışma birimleri olarak Strateji geliştirme Daire Başkanlı-

ğı, Hukuk Müşavirliği ve Müsteşarlık Müşavirlerine yer verilmiş, yar-

dımcı hizmet birimi olarak ise İnsan kaynakları ve Destek Hizmetleri

Daire Başkanlığına yer verilmiştir.

b) Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı Hakkında Öneriler

Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı; terörle mücadele alanın-

da askeri birimlerin de görev alması esası üzerine organize edilmiştir.

Yukarıda ayrıntılı bir şekilde anlatıldığı üzere terörle mücadele alanın-

da yalnızca polis yetkili olmalıdır. Kamu Düzeni ve Güvenliği Müste-

şarlığının, 59522 sayılı Kanun’un 6 ncı maddesinde sayılan görevleri,

tipik olarak güvenlik iş görüsüne (fonksiyonuna) ait olduğundan ve

söz konusu görevlerin yalnızca polis tarafından yerine getirilmesi ge-

rektiğinden Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı (ve Terörle Mü-

cadele Koordinasyon Kurulu) kaldırılmalı, söz konusu Müsteşarlık

tarafından yerine getirilen görevler bütünüyle polise, daha somut bir

deyişle, kurulması gereken Ulusal Kamu Emniyeti Komisyonu ve Po-

lis Teşkilatı Müsteşarlığına devredilmelidir.

7) Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü

Bu kısımda Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü hak-

kında genel bir bilgi verilecek, ayrıca Türkiye ve Orta Doğu Amme

İdaresi Enstitüsü’nün kurumsal etkinliğe kavuşturulması açısından

önerilere yer verilecektir.

a) Genel Olarak

Türkiye ve Orta Doğu Amme idaresi Enstitüsü (TODAİE), 8 Ma-

yıs 1952 tarihinde, Türkiye ile Birleşmiş Milletler arasında 1952 yılında