

Adalet ve İçişleri Bakanlıklarının Kurumsal Etkinliğe Kavuşturulabilmesi için Öneriler
394
Yine Türkiye’nin bir kısım coğrafi alanında polisin, diğer bir kıs-
mında ise jandarmanın kolluk yetkisine sahip olması polis ile jandar-
ma arasında eşgüdüm sorununu da ortaya çıkarmaktadır. Eşgüdüm
sorununun ise suçlarla savaşımı etkinsizleştireceği açıktır.
Bu çerçevede, Jandarma Genel Komutanlığı’nın İçişleri Bakanlığı
ile her türlü ilişkisinin kesilerek, her yönüyle salt bir askeri birim ola-
rak örgütlendirilmelidir. Bu bağlamda, Jandarma Genel Komutanlığı
şeklinde müstakil bir yapılanmadan vazgeçilmeli, jandarmanın Kara
Kuvvetleri Komutanlığı’nın içerisinde örgütlendirilmesi sağlanarak
ona sadece sınır güvenliğini sağlamak görevi verilmelidir.
5- Sahil Güvenlik Komutanlığı
Bu kısımda Sahil Güvenlik Komutanlığının görevleri ile kadro ve
kuruluşu ve Sahil Güvenlik Komutanlığı hakkında önerilere yer veri-
lecektir.
a) Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın Görevleri ile Kadro ve
Kuruluşu
Sahil Güvenlik Komutanlığı; 9.7.1982 tarih ve 2692 sayılı Sahil Gü-
venlik Komutanlığı Kanunu ile kurulmuştur. 2692 sayılı Kanunun 2
nci maddesinde; Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın, Türk Silahlı Kuv-
vetleri kadro ve kuruluşu içerisinde olduğu, barışta görev ve hizmet
yönünden İçişleri Bakanlığına bağlı bulunduğu belirtilmiştir. 2692 sa-
yılı Kanunun 4 üncü maddesine göre Sahil Güvenlik Komutanlığının
görevleri şunlardır;
A) Türkiye Cumhuriyeti’nin bütün sahillerinde, iç suları olan
Marmara Denizi, İstanbul ve Çanakkale boğazlarında, liman ve kör-
fezlerinde, karasularında, münhasır ekonomik bölgesi ile ulusal ve
uluslararası hukuk kuralları uyarınca egemenlik ve denetimi altında
bulunan deniz alanlarında, kanunlarla kendisine verilen görevleri uy-
gulamak ve yetkileri kullanmak.
B) Deniz yolu ile yapılan her türlü kaçakçılık eylemlerini,
1.25.4.1973 tarih ve 1710 sayılı Eski Eserler Kanunu’na aykırı ey-
lemleri,