

TBB Dergisi 2012 (103)
Hüseyin BİLGİN
333
sürenin geçirilmesi halinde sebebinin Başsavcı’ya bildirilmesi gerek-
mektedir. Yukarıda da belirttiğimiz üzere 2577 sayılı Kanun’un ilgili
maddesinde yapılan değişiklik üzerine Danıştay savcılarının dosyalar
hakkında verdikleri görüşler uyuşmazlığın taraflarına da tebliğ edile-
cek ve bu görüşe karşı taraflar beyanlarını sunacaktır. Burada bulunan
savcıların Danıştay Başkanı ve Başsavcısı’nın vereceği diğer işleri ya-
pacağına ilişkin cümle de aynen tekrar edilmiştir.
B-
Yine aynı maddenin önceki halinde
“Dava daireleri ile idari ve
vergi dava daireleri genel kurullarınca gerekli görüldüğü takdirde, Danış-
tay savcıları, önceden haber verilmek suretiyle, düşüncelerini sözlü olarak
da açıklarlar.”
şeklindeki 3. fıkrası
“3. Dava dairelerince gerekli görüldüğü
takdirde, Danıştay savcıları, önceden haber verilmek suretiyle, düşüncelerini
sözlü olarak da açıklarlar.”
şeklinde değiştirilmiştir.
Genel olarak her iki maddeyi birlikte değerlendirdiğimizde Danış-
tay savcılarının iş yükünde önemli bir azalma meydana gelmiştir. Zira,
öncekinden farklı olarak Danıştay savcıları temyiz ve karar düzeltme
safhalarındaki yürütmeyi durdurma ve esas aşamasında artık görüş
bildirmeyecektir. Aynı şekilde ilk derece olarak Danıştay’da görülen
davaların da sadece esasları hakkında görüş bildirecektir. Bir başka
ifadeyle ilk derece mahkemesi olarak Danıştay’da açılan davalardaki
yürütmeyi durdurma istemleri hakkında da Danıştay savcısı görüş bil-
dirmeyecektir. Bu durumu son yargı paketi ile Danıştay’ın ilk derece
mahkemesi olarak gördüğü işlerde bir azalma yoluna gidilmesi de bir-
likte dikkate alındığında Danıştay savcılarının iş yükü epey azalacak-
tır. Bu azalmanın getirdiği rahatlamayla Danıştay savcılarının bölge
idare mahkemeleri kararlarının Danıştay içtihatlarına uygunluğunu
denetleme görevi verilebileceği düşünülebilir. Zira hali hazır durum-
da bölge idare mahkemelerinin kararlarının kesinliği nedeniyle içtihat
birliği sorunu bulunmaktadır.
4- Danıştay Üyeliğine Şeçim Şartları Konusu
2575 sayılı Danıştay Kanunu’nun 9. maddesi Danıştay üyelerinin
seçimi konusunu düzenlemektedir
21
. Anılan madde hükümlerine göre
21
2575 sayılı Kanun Madde 9:
1. Danıştayda boşalan üyeliklerin dörtte üçü idari
yargı hakim ve savcılığından, dörtte biri ise diğer görevliler arasından seçilir.2.
İdari yargı hakim ve savcıları, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca; diğer gö-