Background Image
Previous Page  334 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 334 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Hüseyin BİLGİN

333

sürenin geçirilmesi halinde sebebinin Başsavcı’ya bildirilmesi gerek-

mektedir. Yukarıda da belirttiğimiz üzere 2577 sayılı Kanun’un ilgili

maddesinde yapılan değişiklik üzerine Danıştay savcılarının dosyalar

hakkında verdikleri görüşler uyuşmazlığın taraflarına da tebliğ edile-

cek ve bu görüşe karşı taraflar beyanlarını sunacaktır. Burada bulunan

savcıların Danıştay Başkanı ve Başsavcısı’nın vereceği diğer işleri ya-

pacağına ilişkin cümle de aynen tekrar edilmiştir.

B-

Yine aynı maddenin önceki halinde

“Dava daireleri ile idari ve

vergi dava daireleri genel kurullarınca gerekli görüldüğü takdirde, Danış-

tay savcıları, önceden haber verilmek suretiyle, düşüncelerini sözlü olarak

da açıklarlar.”

şeklindeki 3. fıkrası

“3. Dava dairelerince gerekli görüldüğü

takdirde, Danıştay savcıları, önceden haber verilmek suretiyle, düşüncelerini

sözlü olarak da açıklarlar.”

şeklinde değiştirilmiştir.

Genel olarak her iki maddeyi birlikte değerlendirdiğimizde Danış-

tay savcılarının iş yükünde önemli bir azalma meydana gelmiştir. Zira,

öncekinden farklı olarak Danıştay savcıları temyiz ve karar düzeltme

safhalarındaki yürütmeyi durdurma ve esas aşamasında artık görüş

bildirmeyecektir. Aynı şekilde ilk derece olarak Danıştay’da görülen

davaların da sadece esasları hakkında görüş bildirecektir. Bir başka

ifadeyle ilk derece mahkemesi olarak Danıştay’da açılan davalardaki

yürütmeyi durdurma istemleri hakkında da Danıştay savcısı görüş bil-

dirmeyecektir. Bu durumu son yargı paketi ile Danıştay’ın ilk derece

mahkemesi olarak gördüğü işlerde bir azalma yoluna gidilmesi de bir-

likte dikkate alındığında Danıştay savcılarının iş yükü epey azalacak-

tır. Bu azalmanın getirdiği rahatlamayla Danıştay savcılarının bölge

idare mahkemeleri kararlarının Danıştay içtihatlarına uygunluğunu

denetleme görevi verilebileceği düşünülebilir. Zira hali hazır durum-

da bölge idare mahkemelerinin kararlarının kesinliği nedeniyle içtihat

birliği sorunu bulunmaktadır.

4- Danıştay Üyeliğine Şeçim Şartları Konusu

2575 sayılı Danıştay Kanunu’nun 9. maddesi Danıştay üyelerinin

seçimi konusunu düzenlemektedir

21

. Anılan madde hükümlerine göre

21

2575 sayılı Kanun Madde 9:

1. Danıştayda boşalan üyeliklerin dörtte üçü idari

yargı hakim ve savcılığından, dörtte biri ise diğer görevliler arasından seçilir.2.

İdari yargı hakim ve savcıları, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca; diğer gö-