

TBB Dergisi 2014 (114)
Nesibe KURT KONCA
261
leceği düzenlenmesine rağmen uygulamada tebliğ evrakını muh-
tarlara bırakmak şeklinde bir teamül yerleşmiş olması
88
Muhtarlar bakımından meydana gelen sorunları çözümünde ilk
öneri, muhtarları tebligat prosedürünün dışında bırakmak olabilir
89
.
Tebliğ evrakı, muhtar yerine PTT şubesine bırakılabilir
90
. Zira, PTT şu-
beleri ülkemizde yaygınlaşmıştır. Tebligat memurunun muhtarlık ye-
rine PTT şubesine tebliğ evrakını bırakması durumunda daha az vakit
ve emek harcayacağı aşikârdır.
Muhtarlar sistemde olacaksa, muhtarlara kesinlikle teknik ve mali
destek sağlanmalıdır. Muhtarlıklarda tebliğ evrakını saklamak için ar-
şiv sistemi olmalıdır. Türkiye’de Mahalle Yönetimi – 2013 Araştırması
Çalıştayı Sonuç Bildirgesi
91
’nde, resmi tebligatlara ilişkin hizmetlerde
PTT ve muhataba ilişkin sorunların giderilmesi ve diğer kurumlardan
gelen iş yükünün (PTT) mali desteğe yansıtılması gereği belirtilmiştir.
IV. ELEKTRONİK TEBLİGATA İLİŞKİN SORUNLAR
Günümüzde, internetin günlük hayattaki yeri oldukça artmıştır.
Elektronik ortamda iletişim kurulması, hızlı ve ucuz olması sebebiyle
yaygınlık kazanmıştır. Bu teknik gelişme, tebligatın elektronik yolla
yapılabilmesi hususunun düzenlenmesini gerektirmiştir. Bu bağlam-
da, 6099 sayılı Tebligat Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapıl-
masına Dair Kanun ile Tebligat Kanunu’na “
Elektronik Tebligat
” kenar
başlıklı 7/a maddesi eklenmiş ve elektronik ortamda tebligat yapılabil-
mesi kanuni düzenlemeye kavuşturulmuştur. Ayrıca, Elektronik Teb-
88
Emniyet Genel Müdürlüğü, karakollarda polis memurlarının tebliğ evrakıyla meş-
gul edilmelerini kamu yararına aykırı olmasını buna gerekçe gösterilmektedir,
bkz. Samedi, Seher- Tebligat Tartışmalar, s. 104. Emniyet
89
Kavasoğlu, s. 92.
90
Sütçü, tebligatın muhtardan evvel zabıta amir ve memurlarına bırakılması imkânı
tanıyacak kanuni düzenleme yapılmasını önermektedir. Buna gerekçe olarak,
muhtarların her zamanda yerinde bulunmaları mümkün değil iken, zabıta, nö-
betçi amir ve memurlar yirmidört saat çalışmakta olmalarını haklı olarak ileri
sürmektedir. Bkz. Sütçü, s. 1980. Kavasoğlu ise, Alman hukukunda olduğu gibi
nüfus yoğunluğuna göre bir veya birkaç mahallenin ikamet sicilini tutan, nüfus
müdürlüklerine bağlı mahalle büroları kurulmasını önermektedir. Adresinde bu-
lunmayanlara yapılacak tebligat, resmi ikamet sicilini tutan mahalle bürolarına
yapılmalıdır. Bkz. Kavasoğlu, s. 92.
91
http://www.yerelnet.org.tr/resimler/ekler/calistay-sonuc-bildirgesi.pdf(04.03
.2014)