Background Image
Previous Page  262 / 497 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 262 / 497 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (114)

Nesibe KURT KONCA

261

leceği düzenlenmesine rağmen uygulamada tebliğ evrakını muh-

tarlara bırakmak şeklinde bir teamül yerleşmiş olması

88

Muhtarlar bakımından meydana gelen sorunları çözümünde ilk

öneri, muhtarları tebligat prosedürünün dışında bırakmak olabilir

89

.

Tebliğ evrakı, muhtar yerine PTT şubesine bırakılabilir

90

. Zira, PTT şu-

beleri ülkemizde yaygınlaşmıştır. Tebligat memurunun muhtarlık ye-

rine PTT şubesine tebliğ evrakını bırakması durumunda daha az vakit

ve emek harcayacağı aşikârdır.

Muhtarlar sistemde olacaksa, muhtarlara kesinlikle teknik ve mali

destek sağlanmalıdır. Muhtarlıklarda tebliğ evrakını saklamak için ar-

şiv sistemi olmalıdır. Türkiye’de Mahalle Yönetimi – 2013 Araştırması

Çalıştayı Sonuç Bildirgesi

91

’nde, resmi tebligatlara ilişkin hizmetlerde

PTT ve muhataba ilişkin sorunların giderilmesi ve diğer kurumlardan

gelen iş yükünün (PTT) mali desteğe yansıtılması gereği belirtilmiştir.

IV. ELEKTRONİK TEBLİGATA İLİŞKİN SORUNLAR

Günümüzde, internetin günlük hayattaki yeri oldukça artmıştır.

Elektronik ortamda iletişim kurulması, hızlı ve ucuz olması sebebiyle

yaygınlık kazanmıştır. Bu teknik gelişme, tebligatın elektronik yolla

yapılabilmesi hususunun düzenlenmesini gerektirmiştir. Bu bağlam-

da, 6099 sayılı Tebligat Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapıl-

masına Dair Kanun ile Tebligat Kanunu’na “

Elektronik Tebligat

” kenar

başlıklı 7/a maddesi eklenmiş ve elektronik ortamda tebligat yapılabil-

mesi kanuni düzenlemeye kavuşturulmuştur. Ayrıca, Elektronik Teb-

88

Emniyet Genel Müdürlüğü, karakollarda polis memurlarının tebliğ evrakıyla meş-

gul edilmelerini kamu yararına aykırı olmasını buna gerekçe gösterilmektedir,

bkz. Samedi, Seher- Tebligat Tartışmalar, s. 104. Emniyet

89

Kavasoğlu, s. 92.

90

Sütçü, tebligatın muhtardan evvel zabıta amir ve memurlarına bırakılması imkânı

tanıyacak kanuni düzenleme yapılmasını önermektedir. Buna gerekçe olarak,

muhtarların her zamanda yerinde bulunmaları mümkün değil iken, zabıta, nö-

betçi amir ve memurlar yirmidört saat çalışmakta olmalarını haklı olarak ileri

sürmektedir. Bkz. Sütçü, s. 1980. Kavasoğlu ise, Alman hukukunda olduğu gibi

nüfus yoğunluğuna göre bir veya birkaç mahallenin ikamet sicilini tutan, nüfus

müdürlüklerine bağlı mahalle büroları kurulmasını önermektedir. Adresinde bu-

lunmayanlara yapılacak tebligat, resmi ikamet sicilini tutan mahalle bürolarına

yapılmalıdır. Bkz. Kavasoğlu, s. 92.

91

http://www.yerelnet.org.tr/resimler/ekler/calistay-sonuc-bildirgesi.pdf

(04.03

.2014)