Background Image
Previous Page  266 / 497 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 266 / 497 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (114)

Nesibe KURT KONCA

265

Kanunu Tasarısı

108

’nın kanunlaşması gerekmektedir

109

. Bilgi güvenliği

ve kişisel verilerin korunması hususunda kamu bilgilendirilmelidir.

Aksi takdirde, elektronik tebligatın yaygınlaşması mümkün olmaz.

Elektronik tebligatın hızlı, ucuz ve güvenli bir tebligat türü olduğu

hususunda kamu özendirilip, elektronik tebligat yaygınlaştırılmalı-

dır. Bu bağlamda vatandaşların kayıtlı elektronik posta adresi almaya

özendirilmesi gerekmektedir

110

. Kayıtlı elektronik posta hizmetinden

alınacak ücretlerin asgari düzeyde tutulması, vatandaşların bu tebli-

gat türüne ilgisini artıracaktır

111

.

Sermaye şirketlerinin yanı sıra avukatlar bakımından da elekt-

ronik tebligatın zorunlu hale getirilmesi çözüm önerisi olarak sunu-

labilir

112

. Avukatlar bakımından elektronik tebligatın zorunlu hale

gelmesi, posta yoluyla yapılan tebligatların sayısını önemli ölçüde

azaltacaktır. Her ne kadar tebligat işlemlerinde muhatapların kimli-

ğine ilişkin elimizde istatistiki bilgiler bulunmasa da avukatlara yapı-

lan tebligatların sayısının oldukça fazla olduğu aşikârdır. Avukatlara

elektronik tebligat yapılması yargılamayı hızlandıracağı gibi e-devlet

uygulamalarının da yaygınlaşmasını sağlayacaktır.

V. TEBLİGAT GİDERLERİ

Mektup gönderi ücreti 1.10 TL, APS (Acele Posta Servisi) gönderisi,

6,5 TL iken, tebligat 8 TL, acele tebligat 16 TL’dir

113

. Tebligat işlemleri-

nin kapsamı, mektup gönderisinden farklı olduğu için ücretin farklı

olması makuldür. Ancak, yedi-sekiz katlık fark makul görünmemek-

tedir. Böyle bir farkın makul olması için tebligatın kısa sürede, sorun-

suz olarak yapılması gerekir. Uygulamada, özellikle tebligat giderleri,

108

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Tasarısı için bkz.

http://www2.tbmm.gov

.

tr/d23/1/1-0576.pdf (27.02.2014).

109

Börü, s. 407; Akdağ, s. 273.

110

Tüzüner-Kalitatif Yöntem, s. 155.

111

Kayıtlı elektronik posta hizmetinden alınacak ücretler için bkz.

http://www.ptt

.

gov.tr/source.cms.docs/ptt.org.tr.ce/docs/file/tariffs/kepVeElektronikTebliga-

tUcretTarifeleri.pdf (28.02.2014).

112

Koca, s. 2992; Akkan s. 39; Tüzüner-Adaletin Kalitesi, s. 74; Börü, s. 406; Özbay, s.

131; Şahin, Cenk-Tebligat Tartışmalar, s. 205. Fransız hukukunda, avukat tutma

zorunluluğunun bulunduğu tüm yargılamalarda, elektronik yolla haberleşme ya-

pılması öngörülmüştür, bkz. Tüzüner-Kalitatif Yöntem, s. 146.

113

http://www.ptt.gov.tr/index.snet?wapp=calculatingDeliveryPrice_tr

(28.02.2014).