

TBB Dergisi 2014 (114)
Nesibe KURT KONCA
265
Kanunu Tasarısı
108
’nın kanunlaşması gerekmektedir
109
. Bilgi güvenliği
ve kişisel verilerin korunması hususunda kamu bilgilendirilmelidir.
Aksi takdirde, elektronik tebligatın yaygınlaşması mümkün olmaz.
Elektronik tebligatın hızlı, ucuz ve güvenli bir tebligat türü olduğu
hususunda kamu özendirilip, elektronik tebligat yaygınlaştırılmalı-
dır. Bu bağlamda vatandaşların kayıtlı elektronik posta adresi almaya
özendirilmesi gerekmektedir
110
. Kayıtlı elektronik posta hizmetinden
alınacak ücretlerin asgari düzeyde tutulması, vatandaşların bu tebli-
gat türüne ilgisini artıracaktır
111
.
Sermaye şirketlerinin yanı sıra avukatlar bakımından da elekt-
ronik tebligatın zorunlu hale getirilmesi çözüm önerisi olarak sunu-
labilir
112
. Avukatlar bakımından elektronik tebligatın zorunlu hale
gelmesi, posta yoluyla yapılan tebligatların sayısını önemli ölçüde
azaltacaktır. Her ne kadar tebligat işlemlerinde muhatapların kimli-
ğine ilişkin elimizde istatistiki bilgiler bulunmasa da avukatlara yapı-
lan tebligatların sayısının oldukça fazla olduğu aşikârdır. Avukatlara
elektronik tebligat yapılması yargılamayı hızlandıracağı gibi e-devlet
uygulamalarının da yaygınlaşmasını sağlayacaktır.
V. TEBLİGAT GİDERLERİ
Mektup gönderi ücreti 1.10 TL, APS (Acele Posta Servisi) gönderisi,
6,5 TL iken, tebligat 8 TL, acele tebligat 16 TL’dir
113
. Tebligat işlemleri-
nin kapsamı, mektup gönderisinden farklı olduğu için ücretin farklı
olması makuldür. Ancak, yedi-sekiz katlık fark makul görünmemek-
tedir. Böyle bir farkın makul olması için tebligatın kısa sürede, sorun-
suz olarak yapılması gerekir. Uygulamada, özellikle tebligat giderleri,
108
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Tasarısı için bkz.
http://www2.tbmm.gov.
tr/d23/1/1-0576.pdf (27.02.2014).
109
Börü, s. 407; Akdağ, s. 273.
110
Tüzüner-Kalitatif Yöntem, s. 155.
111
Kayıtlı elektronik posta hizmetinden alınacak ücretler için bkz.
http://www.ptt.
gov.tr/source.cms.docs/ptt.org.tr.ce/docs/file/tariffs/kepVeElektronikTebliga-
tUcretTarifeleri.pdf (28.02.2014).
112
Koca, s. 2992; Akkan s. 39; Tüzüner-Adaletin Kalitesi, s. 74; Börü, s. 406; Özbay, s.
131; Şahin, Cenk-Tebligat Tartışmalar, s. 205. Fransız hukukunda, avukat tutma
zorunluluğunun bulunduğu tüm yargılamalarda, elektronik yolla haberleşme ya-
pılması öngörülmüştür, bkz. Tüzüner-Kalitatif Yöntem, s. 146.
113
http://www.ptt.gov.tr/index.snet?wapp=calculatingDeliveryPrice_tr(28.02.2014).