

Türk Hukukunda Tebligata İlişkin Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
262
ligat Yönetmeliği
92
ve Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve
Esaslar Hakkında Yönetmelik
93
Resmi Gazate’de yayımlanarak yürür-
lüğe girmiştir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Kayıtlı Elektro-
nik Posta Sistemi ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ
94
ile Kayıtlı Elektronik Posta Rehberi ve Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı
Adreslerine İlişkin Tebliğ’i
95
yayımlayarak, kayıtlı elektronik posta sis-
temine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesini sağlamıştır.
Elektronik tebligat, bilgisayar yazılımı ortamında hazırlanmış bir
belgenin, internet üzerinden, elektronik posta yoluyla iletilmesidir
96
.
Elektronik Tebligat Yönetmeliği’nde, elektronik tebligat, Yönetmelik
kapsamına uygun olarak elektronik ortamda yapılan tebligat olarak
tanımlanmıştır. Bu tanım yeterli açıklıkta değildir. Bununla birlikte,
Elektronik Tebligat Yönetmeliği’nin elektronik tebligat hizmetinin
bilişim sistemleri vasıtasıyla muhatabın elektronik tebligat adresine
iletilmek üzere, tebligatı çıkaran merci tarafından tebligatın gönderil-
mesini ve bu iletinin muhataba elektronik ortamda delillendirilerek
tesliminin sağlanması hizmetini ifade ettiğini belirten hükmü (ETY.
m. 3,1,c) daha aydınlatıcıdır.
Elektronik tebligat, posta ile yapılan tebligatlar
ın neden olduğu
zaman ve işgücü kaybının ön
ü
ne geçecektir. Elektronik ortamda tebli-
gat yapılması suretiyle, tebligat işlemlerinin kısa sürede tamamlanma-
sı ve ucuz olması
97
, öncelikle makul sürede yargılanma hakkının ve
usul ekonomisi ilkelerinin gerçekleşmesine hizmet edecektir. Halkın
yargıya olan güveni artacaktır
98
. Kâğıt kullanılmadığı için, ağaçlar ke-
silmeyecek
99
, çevre korunacaktır.
92
RG. T. 19.01.2013, S. 28533.
93
RG. T. 25.08.2011, S. 28036.
94
RG. T. 25.08.2011, S. 28036.
95
RG. T. 16.05.2012, S. 28294.
96
Özlem Tüzüner, “Elektronik Tebligatın Kalitatif Yöntemle İncelenmesi”, ABD.,
2011/ 4, s. 144; Özbay, s. 125. Farklı tanım için bkz. Akkan, s. 34.
97
Akil, s. 253; Tüzüner-Kalitatif Yöntem, s. 155; Tüzüner, Özlem: “Elektronik Tebli-
gatın Adaletin Kalitesine Katkıları”, İz.BD. Ocak 2012, s. 65; Börü, Levent: “Elektro-
nik Tebligat Yönetmeliği Taslağı’na İlişkin Kısa Bir Değerlendirme”, ABD. 2012/2,
s. 405; Özbay, s. 128.
98
Geylani Koca, “Tebligatın Esası, Gecikmesi Sorunu ve Elektronik Tebligatın Yay-
gınlaştırılmasının Önemi”, İBD. C. 82, S. 6, 2008, s. 2992.
99
Tebligat ile yılda ortalama 40 bin ağaç kesilmekten kurtulacak haberi için bkz.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25727665.asp(11.02.2014).