Background Image
Previous Page  297 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 297 / 617 Next Page
Page Background

Sosyal Medya ve Sosyal Medyada Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İhlali

296

ter ve Facebook’ta yer aldıkları bir gerçektir. Pek çok şirket bu sayede

şirket içi haberleşmesinde sosyal medyayı kullanmakta, gerek şirket

gerek çalışanlar bu ortamda şirket duyurularını, sektördeki gelişme-

leri, güncel konuları, sosyal medya gündemini takip edebilmektedir.

Şirket çalışanlarının bu tür sosyal medya ortamlarında iş hayatı, iş

arkadaşları ve şirketle ilgili paylaşımları da kişilik hakkı ihlâllerine

neden olabilmektedir. Bu nedenle bu tür sosyal medya ortamlarındaki

paylaşımlarda şirket, yönetim ve çalışanlarla ilgili paylaşımlarla kişi-

lik hakkı ihlâline neden olabilecek içeriklere yer vermemek, özellikle

proje, mali bilgiler, tasarım ve sunumların paylaşımından kaçınmak

ve bu paylaşımların şirket sırlarının gizliliğini ihlâl edebileceğini göz-

den uzak tutmamak gerekir.

B. Güvenlik Sorunları Nedeniyle İhlaller

Sosyal medya hizmet sağlayıcıları, sosyal medya platformunun

güvenli olarak kullanımı için yeterli ve gerekli düzeyde güvenlik ön-

lemi aldıklarını sitelerinde ve kullanım koşullarında ifade etseler de,

en yaygın sosyal medya platformlarının bile hacklenerek, kullanıcı bil-

gilerinin ele geçirildiği veya bu sitelere bilişim teknolojileri aracılığı ile

girilerek birçok bilişim suçu işlendiği bilinen bir gerçektir. Sosyal med-

ya platformlarındaki güvenlik sorunları ya kullanım kurallarına kul-

lanıcılar tarafından uyulmamasından ya da sistemdeki güvenlik açık

ve eksikliklerinden kaynaklanmaktadır. Bu sorunlardan yararlanarak

bir kullanıcının kişilik hakkını ihlâl edenler ise başka kullanıcılar veya

bilişim suçluları gibi kötü niyetli üçüncü kişiler olmaktadır.

Sosyal medya platformlarındaki kişisel önlemlerin alınmasın-

da eksiklikler veya güvenlik açıkları nedeniyle saldırıya uğrayan

en önemli kişilik değeri kişisel verilerdir. Sosyal medya platformla-

rı, kullanıcıların kişisel verilerinin, profil bilgilerinin ve şifrelerinin

başkalarınca kolayca ele geçirilebildiği ortamlar olup bunda sosyal

medya platformlarına üyeliğin, başka bir ifadeyle “

var olmanın”

belli

bilgilerin verilmesine dayalı olması kadar, bu platformların kişilerin

veri, bilgi ve haberleşmelerinin paylaşıldığı ortamlar olmasının etkisi

büyüktür. Kişisel veri ve bilgiler sosyal medya platformlarında çeşitli

hileler, teknik yöntemler veya her ikisi kullanılarak elde edilmektedir.

Bu bağlamda, bilişim teknolojileri aracılığı ile kullanıcının haberi bile

olmadan platformdaki bilgileri elde edilebileceği gibi, bu şekilde ulaşı-