Background Image
Previous Page  579 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 579 / 617 Next Page
Page Background

Teşkilat Yapısı, İşleyişi ve Cezaya Alternatif Tedbirlerin Uygulanması Açısından İngiltere ...

578

tında olacağını anlatır. Ekip’teki ilk randevu hakkında kendisine bilgi

verilir ve bu randevuya babasıyla birlikte gitmesi gerektiği belirtilir.

Bu randevuya geldiğinde James vaka yöneticisi ve kariyer danış-

manı uzman ile görüşür. Kendisine meslek edindirme programları, iş

ve çalışma imkânları konusunda broşürler verilir, seçenekler tanıtılır

ve karar verebilmesini kolaylaştırmak için kurslara vaka yönetici yar-

dımcısıyla beraber gerçekleştireceği gözlem ziyareti planlanır. Ekipte-

ki sağlık personeli ve terapist ile gerçekleşecek görüşme için randevu

tarihi verilir. Uzman, aileye ve James’in oturduğu mahalleye gerçek-

leştirdiği ziyaret sonucunda inceleme raporunu, sağlık personeli ve

terapist ise James ile birlikte yaptığı seans sonucu değerlendirme rapo-

runu James’in dosyasına ekler. James’in dosyasında haftalık panelde

mahkeme ile paylaşılan izleme raporları bulunmakta ve bu raporlarda

James’in hayatındaki risk analizi ve ihtiyaç değerlendirmesi de yapıl-

makta. James şu anda altı aylık gözetim kararının yarısında. Devam

ettiği mesleki eğitim kurumlarından ve çalıştığı işlerden düzenli ola-

rak gelen bildirimler dosyasında görülüyor.

II- İNGİLTERE VE GALLER ÇOCUK ADALET SİSTEMİNDE

UYGULANAN ALTERNATİF TEDBİRLER VE YAPTIRIMLAR

Makalenin bu bölümünde İngiliz Adalet Sisteminin en az teşkilat

yapısı ve örgütleri kadar özgün olan bir diğer unsuru, alternatif tedbir

ve yaptırımları genel olarak incelenecek.

A) ADALET SİSTEMİNİN ÖNLEYİCİ MÜDAHALELERİ

İngiltere Gençlik Adalet Sisteminde yaptırım, müdahale, tedbir,

emir, talimat, ceza kavramları Türkiye’deki Adalet Sisteminden farklı

bağlamlarda ve içeriklerde kullanılmakta. Bu yüzden suç işlenmesin-

den önceki önleyici çalışmalar da sosyal programlar olmasına rağmen,

adalet sistemi kapsamında gerçekleştirilen müdahaleler olarak değer-

lendirilmekte. Örneğin suç işlenmeden önce gerçekleştirilen ve önleyici

çalışmalar olarak değerlendirilen her sosyal müdahale (örneğin suç işle-

me riski yüksek olan bölgelerde yaşayan çocuklara uygun eğitim ve sos-

yal imkânların araştırılarak çocuğa özgü eğitim planının hazırlanması)

veya Güvenli Okullar Projesi, (okullarda suçun önlemesi için yapılan

çalışmalar) ya da Sosyal Aktiviteler Programı (tatillerde çocukların boş