

TBB Dergisi 2015 (119)
Eylem Ümit ATILGAN
573
Dolayısıyla ekipleri oluşturan en önemli partner sivil toplum gö-
nüllüleri olmakta. Ekipler Nisan 2000’den beri hizmet veriyor. Şu anda
ülke genelinde ekiplerin sayısı 158’e ulaşmış durumda. Her ekipte, o
bölgenin ihtiyacına göre değişse de, sosyal çalışmacılar, polis, denetim-
li serbestlik görevlileri, eğitim ve sağlık alanında çalışanlardan oluşan
bir kadro var. Partnerlerin ekipler olarak görev yaparken hukuki so-
rumluluklarının sınırlarını, 1998 tarihli Suç ve İtaatsizlik Kanunu’nun
(Crime and Disorder) 38/1-2 fıkraları net bir şekilde çizmiş. Ekipler üst
düzey bir yönetici tarafından yönetilmekte ve aynı zamanda bir yöne-
tim kurulu tarafından da denetlenmekte. Bu yönetim kurulu, ekipleri
oluşturan partner kurum ve kuruluşların üst düzey temsilcilerinden
oluşuyor ve özellikle ekiplerin hukuki fonksiyonların ifasında perfor-
mansını ve harcamalarını denetliyor.
Yerel yönetimlerin ekiplerin hizmetlerine ilişkin sorumlulukla-
rı da aynı kanunun 39/1 maddesinde tanımlanmıştır. Kanun gençlik
adalet hizmetlerinin yerel ihtiyaca uygun bir şekilde yürütülmesini
güvence altına almak amacıyla yerel yönetimlerin partner olarak sayı-
lan kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmasını zorunlu kılmakta.
Ekiplerin hayata geçmesi ile ceza adalet sistemine giren genç sayı-
sında görülen azalmanın yanı sıra kuruma kapatılma sayısı da azal-
mış. Bu azalmayı ekiplerin yerel bazda risk oluşturan gençlerle birebir
yürüttüğü “özgün soruna, özgün ihtiyaçlara odaklanan çalışma yön-
temi” ne bağlayan yorumlar çoğunlukta.
Böyle sonuçlar alındıkça Ekiplerin kaynakları “Yoğun Gözetim
ve Destek” ve “Topluma Yeniden Kazandırma” programlarına yoğun-
laştırılmış. Yerel yönetim yapısı içinde, ekipler Toplumsal Güvenlik
Partnerliği ve Çocuk Koruma Hizmetlerini kapsayan iki stratejinin
birleştirilmesinde önemli rol oynamakta. Ekipler genellikle kendileri-
ni bu iki strateji arasında bir köprü görevi yaparken bulmakta. Ayrıca,
yerel yönetimler bünyesindeki çocuk koruma hizmetlerinin verilme-
sinin geliştirilmesinde, Kraliyet Savcılık Hizmetlerinin önceliklerinin
tümüyle göz önünde bulundurulmasını sağlamak amacıyla aracı ku-
ruluş görevi de görüyorlar.
Bu bağlamda faaliyetleri şöyle sıralanıyor:
• Sahada vaka çalışması yapmak, vakayı değerlendirmek, müdaha-