Background Image
Previous Page  574 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 574 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (119)

Eylem Ümit ATILGAN

573

Dolayısıyla ekipleri oluşturan en önemli partner sivil toplum gö-

nüllüleri olmakta. Ekipler Nisan 2000’den beri hizmet veriyor. Şu anda

ülke genelinde ekiplerin sayısı 158’e ulaşmış durumda. Her ekipte, o

bölgenin ihtiyacına göre değişse de, sosyal çalışmacılar, polis, denetim-

li serbestlik görevlileri, eğitim ve sağlık alanında çalışanlardan oluşan

bir kadro var. Partnerlerin ekipler olarak görev yaparken hukuki so-

rumluluklarının sınırlarını, 1998 tarihli Suç ve İtaatsizlik Kanunu’nun

(Crime and Disorder) 38/1-2 fıkraları net bir şekilde çizmiş. Ekipler üst

düzey bir yönetici tarafından yönetilmekte ve aynı zamanda bir yöne-

tim kurulu tarafından da denetlenmekte. Bu yönetim kurulu, ekipleri

oluşturan partner kurum ve kuruluşların üst düzey temsilcilerinden

oluşuyor ve özellikle ekiplerin hukuki fonksiyonların ifasında perfor-

mansını ve harcamalarını denetliyor.

Yerel yönetimlerin ekiplerin hizmetlerine ilişkin sorumlulukla-

rı da aynı kanunun 39/1 maddesinde tanımlanmıştır. Kanun gençlik

adalet hizmetlerinin yerel ihtiyaca uygun bir şekilde yürütülmesini

güvence altına almak amacıyla yerel yönetimlerin partner olarak sayı-

lan kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmasını zorunlu kılmakta.

Ekiplerin hayata geçmesi ile ceza adalet sistemine giren genç sayı-

sında görülen azalmanın yanı sıra kuruma kapatılma sayısı da azal-

mış. Bu azalmayı ekiplerin yerel bazda risk oluşturan gençlerle birebir

yürüttüğü “özgün soruna, özgün ihtiyaçlara odaklanan çalışma yön-

temi” ne bağlayan yorumlar çoğunlukta.

Böyle sonuçlar alındıkça Ekiplerin kaynakları “Yoğun Gözetim

ve Destek” ve “Topluma Yeniden Kazandırma” programlarına yoğun-

laştırılmış. Yerel yönetim yapısı içinde, ekipler Toplumsal Güvenlik

Partnerliği ve Çocuk Koruma Hizmetlerini kapsayan iki stratejinin

birleştirilmesinde önemli rol oynamakta. Ekipler genellikle kendileri-

ni bu iki strateji arasında bir köprü görevi yaparken bulmakta. Ayrıca,

yerel yönetimler bünyesindeki çocuk koruma hizmetlerinin verilme-

sinin geliştirilmesinde, Kraliyet Savcılık Hizmetlerinin önceliklerinin

tümüyle göz önünde bulundurulmasını sağlamak amacıyla aracı ku-

ruluş görevi de görüyorlar.

Bu bağlamda faaliyetleri şöyle sıralanıyor:

• Sahada vaka çalışması yapmak, vakayı değerlendirmek, müdaha-