

144
Kadın-Erkek Eşitliği ve Yerel Yönetimler
Tablo I.
Türkiye Belediyeler Birliği,
Son Erişim Tarihi: 13.10.2017.
43
Özellikle Büyükşehir belediyelerinin şartı imzalaması, kanaa-
timizce ilave önem taşımaktadır. Çünkü büyükşehirce Şarta taraf
olunmasının ardından büyükşehir kapsamındaki diğer belediyeler,
Şartı imzalamaya daha olumlu bakabilecektir. Trabzon Büyükşehir
Belediyesi’nin imzalamasından sonra Ortahisar Belediyesi’nin, Bursa
Büyükşehir Belediyesi’nden sonra Osmangazi Belediyesi’nin Şartı im-
zalaması bu duruma örnektir. Bu durumun aksine, örneğin Muratpaşa
Belediyesi’nin Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden önce şartı imzala-
dığını görmekteyiz. Ancak, 2010 yılından bu yana Türkiye’den sadece
22f belediyenin bu Şartı imzalamış olması, kanaatimizce Şartın bilin-
43
CEMR verileri daha güncel olup, verilere göre Bornova Belediyesi de Şartı imzala-
mıştır. Dolayısıyla eserin yayımlanmak üzere teslim edildiği tarihteki ulaşılabilen
son verilere göre, Şartı imzalayan belediye sayısı 23’e yükselmiştir. Ancak aktar-
dığımız tablo TBB’den gönderildiğinden üzerinde değişiklik yapmadan, mevcut
verileri kullandık. CEMR listesi için bkz. European Charter for Equality of Wo-
men and Men in Local Life- List of Signatories,
http://www.ccre.org/activites/view/11, Erişim Tarihi:
13.11.2017.