Previous Page  161 / 497 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 161 / 497 Next Page
Page Background

160

Kadın ve Çevre

tında gelirle yaşayan ve açlıkla mücadele eden insanların oranını

yarıya indirmek)

2- Evrensel ilköğretimin sağlanması, (Tüm erkek ve kız çocuklarının

ilkokulu bitirmelerini sağlamak)

3- Cinsiyet eşitliğinin teşvik edilmesi ve kadınların güçlendirilmesi,

(2005 yılı itibariyle ilk ve orta eğitimde, 2015 yılında ise tüm dü-

zeylerde cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması)

4- Çocuk ölüm oranının azaltılması, (Beş yaşın altındaki çocuklarda

ölüm oranının 2/3 oranında azaltılması.)

5- Anne sağlığının iyileştirilmesi, ( Anne ölüm oranının ¾ oranında

azaltılması)

6- HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklarla mücadele edilmesi, (HIV/

AIDS’in yaygınlaşmasının durdurulması ve düşüş trendine sokul-

ması ile sıtma ve diğer hastalıklara yakalanma oranının durdurul-

ması ve bu oranın düşürülmesi.)

7- Çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması. (Sürdürülebilir kalkın-

ma ilkelerinin ülke politika ve programlarına entegre edilmesi;

çevresel kaynak kaybı oranının azaltılması, güvenli içme suyu

kaynaklarına sürdürülebilir bir şekilde ulaşamayan insanların sa-

yısının ½ oranında azaltılması, 2020 itibariyle kenar mahallelerde

yaşayan en az 100 milyon insanın hayatlarında önemli gelişmeler-

de kaydedilmesi.)

8- Kalkınmaya yönelik küresel işbirliğinin geliştirilmesi, (İyi yöne-

tişim, ulusal ve uluslararası düzeyde yoksulluğun azaltılması ve

kalkınma konularına yönelik bir taahhüdü içeren, kuralları olan,

öngörülebilir ve ayrımcı olmayan açık bir ticaret ve finans sistemi-

nin geliştirilmesi.) (En az gelişmiş ülkelerin özel ihtiyaçlarına yö-

nelmek. Bu ülkelerin ihracatlarına yönelik tarife ve kotaların kal-

dırılması; ağır borç altındaki ülkelerin borçlarının hafifletilmesi:

ikili borçların iptali; yoksullukla mücadele etme konusunda daha

istekli ülkeler için daha bol resmi kalkınma desteği bu kapsamda

değerlendirilebilir.)

Sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak üzere kadınların meslek sa-

hibi olarak eğitilmeleri de büyük önem taşımakla birlikte, kadınlar er-