Previous Page  397 / 417 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 397 / 417 Next Page
Page Background

Geri Kabul ve Vize Serbestisi Anlaşması

396

göç ve dış sınırların kontrolü konusundaki ortak politikalara göre ko-

runur.

47

(ABİA 67/2).

48

İlave olarak, Dublin II Tüzüğü ve 2013/32/EU

direktifi de bu bağlamda dikkate alınması gereken önemli AB hukuku

kaynakları olarak dikkat çekmektedir.

49

Mevcut olağanüstü gelişmeler ve yoğun mülteci akını nedeniy-

le Avrupa ülkeleri, bu mülteci akınına karşı, kendi iç mevzuatlarını

ve kurallarını da gözden geçirmeye başlamışlardır. Keza aynı şekil-

de; AB’de yeni düzenlemeler için görüşmelere başlamıştır. Mülteci

akınıyla baş edebilmek için yeni düzenleme ve kuralların birer birer

AB üyesi ülkelerde yakında yürürlüğe gireceğini söylemek pekâlâ da

mümkün görünmektedir.

50

Hatta konuyla ilgili Avrupa’da bu alanda

bilimsel değerlendirmelerin sayısının arttığın da söylemek gerek.

51

So-

nuç itibariyle; bu kadar yoğun bir göçmen akının Avrupa’nın (AB ve

üye ülkelerin) mülteci ve göçmenlik politikalarının ve yasal mevzuat-

larının üzerinde derin değişikler yapılacağını öngörmek gerekecektir.

Geri Kabul Anlaşması ve Vize Serbestisi

Açıktır ki Türkiye, AB’ye aday ülkeler arasında vatandaşlarına

vize uygulanan tek ülkedir. Türkiye ile AB arasında Vize Serbestisi

Diyaloğu 16 Aralık 2013 tarihinde Ankara’da başlatılmış ve aynı tarih-

te Geri Kabul Anlaşması (GKA) imzalanmıştır. GKA 1 Ekim 2014 tari-

hinde yürürlüğe girmiş ve Anlaşmanın 3. ülke vatandaşlarına yönelik

uygulanmasına 1 Ekim 2017 tarihinde başlaması kararlaştırılmıştır.

Anlaşma ile vatandaşlar için AB ülkelerinde vize serbestisini teminen,

Vize Serbestisi Yol Haritası sürecinin Ekim/Kasım 2016’da tamamlan-

47

A.g.e.

48

Der Vertrags über die Europäische Union und des Vertrags über die Arbeitsweise

der Europäischen Union.

49

Bkz. ileride Dipnot no: 64 ve 67.

50

Karl Brenke, “Distribution of refuges very uneven among EU member states-even

when accounting for economic strength and total population”, DIW Economic

Bulletin 39.2015, S.511-523.

51

Hannes Schamman, “Wenn Variationen den Alltag besitimmen. Unterschied lo-

kaler Politikgestaltung in der Leistungsgewährung für Asylsuchende” Zeitschrift

für Vergleichende Politikwissenschaft, Springer, Z. Vgl Polit Wiss (2015) 9:161-

182. Bkz. ayrıca: Roland Bank, “Receptions for Asylum Seekers in Europe: An

Analysis of Provision in Austria, Belgium, France, Germany and the United King-

dom”, Nordic Journal Of International Law 69:257-288, 2000.