

BAŞKA BİR AİLE MÜMKÜN
(Feminist Politika Deneyimi)
ANOTHER FAMILY IS POSSIBLE
(Feminist Politics Experience)
Tennur KOYUNCUOĞLU*
Özet:
Zorunlu normlarla kuşatılmış aile, hayal edilen beklentile-
ri karşılamaktan uzaktır. Çünkü hiyerarşik bir yapıdır. Kapitalist siste-
me, devlete ve kocaya bağlı bir işlevi vardır. En özel alan olarak ko-
runması gereken temel insan haklarına aykırı biçimde kodlanmıştır.
İnsanların duygusal ve bedensel özgürlüklerini yaşamasının önünde
bir engeldir. Cinsel çeşitlilik hakkı tanınmamaktadır. Devletin ailesi
yerine sevgi ve güven yaratan bir başka aile oluşturmak mümkün-
dür. Bu feminist bir politika ile başarılacaktır.
Anahtar Kelimeler:
Aile, Toplumsal Cinsiyet, Cinsel Çeşitlilik, Fe-
minizm, Queer Toplum, Siborg Toplum
Abstract:
A family, that is being forced with mandatory norms,
is far from fulfilling all the expectations of a family concept, becau-
se it is hierarchical. That kind of family is functioning dependent on
the capitalist system, the government and the husband. It has been
coded against the fundamental human rights, which is the most spe-
cific area in need of protection. It prevents people from living their
emotional and physical freedom. There is no right for sexual diver-
sity. Instead of the government forced family system, it is possible
to create a new family that is based on love and trust. This can only
be achieved by a feminist policy.
Keywords:
Family, sexual diversity, social gender, feminism,
queer society, cyborg society
1- Aile Anlayışının Gelişimi ve Eleştirisi
İnsan deyince başlangıçta toplumsal hayvanlardan söz edebiliriz.
Buradan adına aile denen birliğe nasıl ulaştık? Neden eleştiriyoruz?
Araştırmalar ilk toplumların ‘anaerkil’ olduğunu gösterir
1
. Bu
*
Avukat
1
Beckofen’nin 1861 de yayınlanan kitabının adı ‘Maderşahi’ dir. Ayrıca Morgen’in
‘Eski Toplum’ adlı eseri önemlidir. Frederick Engels bu esere dayanarak insanlık
tarihini; vahşet, barbarlık ve uygarlık olarak üç evreye ayırır. Ayrıntılar için bk