Background Image
Previous Page  491 / 533 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 491 / 533 Next Page
Page Background

Danıştay Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ...

490

• usule yönelik nedenlerle reddedilmiş bulunan davalara ait karar-

lara,

• 2886 SK md.75’de düzenlenmiş bulunan ecri misil ve tahliye ka-

rarlarına ve

• kamu görevlilerinin görevlerine son verilme kararları hariç diğer

uyuşmazlıklardaki kararlarına

karşı da

KARAR DÜZELTME HAKKI KALDIRILMAKTADIR.

Sonuçta bu madde de; Anayasa’nın 2. maddesindeki “Hukuk

Devleti”, 10. maddesindeki “Kanun Önünde Eşitlik”, 36. maddesin-

deki “Hak Arama, Dava Açma Hürriyeti” ve “Adil Yargılanma Hak-

kı” ve ne de 125. maddedeki “İdarenin Eylem ve İşlemlerini Yargıya

Götürme Hakkı” ile ilgili düzenlemelerin tamamına aykırıdır.

Hiç Olumlu Bir Şey Yok mu?

Haksızlık etmeyelim. Eğer bu çok önemli ise bizce olumlu tek

bir madde vardır. 16 Maddelik bu tasarının tek olumlu maddesi;

2577 sayılı İYUK md. 49’da yapılan ve Yargıtay’da mevcut olan ama

Danıştay’da olmayan “Düzelterek onama” yetkisinin Danıştay’a da ta-

nınmasıdır. Bu, yargılamayı hızlandırıcı ve olumlu bir değişiklik sayı-

labilir. Ama bunun idari yargı davalarında yeri ve ağırlığı nedir, bunu

bilemiyoruz.

Ayrıca 2577 sayılı İYUK md.45’in birinci fıkrası bir kere daha tü-

müyle değiştirilmek istenmektedir. İTİRAZ HUKUKUNUN KAP-

SAMI, bir yandan yeni ilavelerle, öte yandan da 100.000 TL’lik bir de

parasal sınır konulup, TEMYİZ HUKUKUNUN ALEYHİNE GENİŞ-

LETİLEREK, Danıştay’ın iş yükü hafifletilmeye çalışılmıştır. Bu deği-

şiklikle, yargılama hukukunun hızlanması değil ama belki Danıştay’ın

iş yükünün azalması beklenebilir. Bu değişikliğin değerlendirmesini

yapabilmek için uygulamayı görmek gerekecektir.