

TBB Dergisi 2014 (111)
Tennur KOYUNCUOĞLU
499
Somay, ‘Bozuk Aile’ adlı makalesinde 1994-2001 yılları arasında
yapılan Abel & Harlow Çocuk İstismarı çalışmasının bulgularını ak-
tarır. Yazının başlığını ‘kıyamet alametleri’ olarak koymuş
16
. Ailenin
bugün çökmeye başlamadığını bir asır önce de ayni sonuçların alına-
cağını ekliyor. Ona göre aile ‘esas olarak baba egemenliğinin ve kadın
–çocuk tabiyetinin mekanıdır. Baba, bir konumun bir işlevin adıdır;
o işlevi yerine getiren canlının genetik ve anatomik özellikleri ikinci
plandadır. Bazı anasoylu topluluklarda bu işlevi annenin erkek karde-
şi de yerine getirebilir. Şarklı geniş aile örneklerinde babanın annesi-
nin baba işlevini üstlendiği sık sık görülür. Hepsinin yokluğunda baba
işlevi bir kuruma –(Çocuk Esirgeme kurumu, Yatılı Okul Yönetimi)
hatta kavrama (devlet baba, Tanrı) bile havale edilebilir ’ . Ülkemizde
aile konusunda muhafazakar tutum vazgeçilmez önemdedir. İç içe ge-
çen tüm egemenliklerin kurucu yapısı ailedir.
Çetin Altan, Türkiye’nin sürekli çağının dışında kalmasının teme-
lindeki nedeni, salt eğitim değil, evliliklerdeki dengesizlikler, mutsuz-
luklardır, demektedir. Çünkü, ’eğitim ‘bir okul sorunu değil, bir aile
sorunudur, diye eklemektedir. Yalan, dövme, kavga, çekiştirme, kali-
tesiz eğlence... Bütün takınılan tavırlar, dışa karşı görüntüyü kurtarma
rollerinde yarışıyorsa, Türkiye Köylülüğü aşabilmiş değil.
2- Feminizm ve Ailenin Eleştirilmesi
Feminizm 20. Yüzyılın gerçek sosyal kültür devriminin adıdır
17
. Bu
kapsamlı konuyu insana bakış açısıyla sınırlandırmak istiyorum. Özet-
le Feminizm, kadın insandır, herkes insandır diyen ideolojinin adıdır.
İnsan kavramı ise değişkendir. Nitekim insan kavramının ‘içi boşaltıl-
mışlıktan’ ötürü ve yaşanan olumsuzluklar yüzünden kadının insanla
ilişkisi kalmadığı düşünenler vardır. Carol Adams, ‘’Feminizm kadın-
ların insan olduğu yolundaki radikal bir anlayıştır’’ sözüne katılmadı-
ğını, bu tanımın insan tanımını sorunlaştırdığını’’ söylemektedir
18
16
Cüneyt Çakırlar ve Serkan Delice, Cinsellik Muamması, Metis Yayınları, İsttanbul,
2012, Bülent Somay, ‘Bozuk Aile’ s 110.Burada bir sayfa süren kıyamet alametlerini
saymak amacı aşıyor. Ancak Amerika’da cinsel istismara uğrayan kız çocukların
yaşının 13’ ün altında olduğunu, ülkemizde ise bu yaşlarda çocuk gelinlerle ve
tecavüze uğrayanlarla bir aile oluşturma çabasındaki dehşete yer verelim.
17
Bu hareketin günümüzde değerlendirilmesi için bk. Alice Schwarzer, Hoff-
nungslos Weiblich, Journal Für Philosophie, der blaue reiter, Denken Frauen
anders?Ausgabe 33, 1/2013 s 22-30.
18
Patriyarka, kadınlar ve Vejetaryanlık, Birikim 195, Temmuz 2005, 41-42. Ayr-