Background Image
Previous Page  500 / 533 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 500 / 533 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (111)

Tennur KOYUNCUOĞLU

499

Somay, ‘Bozuk Aile’ adlı makalesinde 1994-2001 yılları arasında

yapılan Abel & Harlow Çocuk İstismarı çalışmasının bulgularını ak-

tarır. Yazının başlığını ‘kıyamet alametleri’ olarak koymuş

16

. Ailenin

bugün çökmeye başlamadığını bir asır önce de ayni sonuçların alına-

cağını ekliyor. Ona göre aile ‘esas olarak baba egemenliğinin ve kadın

–çocuk tabiyetinin mekanıdır. Baba, bir konumun bir işlevin adıdır;

o işlevi yerine getiren canlının genetik ve anatomik özellikleri ikinci

plandadır. Bazı anasoylu topluluklarda bu işlevi annenin erkek karde-

şi de yerine getirebilir. Şarklı geniş aile örneklerinde babanın annesi-

nin baba işlevini üstlendiği sık sık görülür. Hepsinin yokluğunda baba

işlevi bir kuruma –(Çocuk Esirgeme kurumu, Yatılı Okul Yönetimi)

hatta kavrama (devlet baba, Tanrı) bile havale edilebilir ’ . Ülkemizde

aile konusunda muhafazakar tutum vazgeçilmez önemdedir. İç içe ge-

çen tüm egemenliklerin kurucu yapısı ailedir.

Çetin Altan, Türkiye’nin sürekli çağının dışında kalmasının teme-

lindeki nedeni, salt eğitim değil, evliliklerdeki dengesizlikler, mutsuz-

luklardır, demektedir. Çünkü, ’eğitim ‘bir okul sorunu değil, bir aile

sorunudur, diye eklemektedir. Yalan, dövme, kavga, çekiştirme, kali-

tesiz eğlence... Bütün takınılan tavırlar, dışa karşı görüntüyü kurtarma

rollerinde yarışıyorsa, Türkiye Köylülüğü aşabilmiş değil.

2- Feminizm ve Ailenin Eleştirilmesi

Feminizm 20. Yüzyılın gerçek sosyal kültür devriminin adıdır

17

. Bu

kapsamlı konuyu insana bakış açısıyla sınırlandırmak istiyorum. Özet-

le Feminizm, kadın insandır, herkes insandır diyen ideolojinin adıdır.

İnsan kavramı ise değişkendir. Nitekim insan kavramının ‘içi boşaltıl-

mışlıktan’ ötürü ve yaşanan olumsuzluklar yüzünden kadının insanla

ilişkisi kalmadığı düşünenler vardır. Carol Adams, ‘’Feminizm kadın-

ların insan olduğu yolundaki radikal bir anlayıştır’’ sözüne katılmadı-

ğını, bu tanımın insan tanımını sorunlaştırdığını’’ söylemektedir

18

16

Cüneyt Çakırlar ve Serkan Delice, Cinsellik Muamması, Metis Yayınları, İsttanbul,

2012, Bülent Somay, ‘Bozuk Aile’ s 110.Burada bir sayfa süren kıyamet alametlerini

saymak amacı aşıyor. Ancak Amerika’da cinsel istismara uğrayan kız çocukların

yaşının 13’ ün altında olduğunu, ülkemizde ise bu yaşlarda çocuk gelinlerle ve

tecavüze uğrayanlarla bir aile oluşturma çabasındaki dehşete yer verelim.

17

Bu hareketin günümüzde değerlendirilmesi için bk. Alice Schwarzer, Hoff-

nungslos Weiblich, Journal Für Philosophie, der blaue reiter, Denken Frauen

anders?Ausgabe 33, 1/2013 s 22-30.

18

Patriyarka, kadınlar ve Vejetaryanlık, Birikim 195, Temmuz 2005, 41-42. Ayr-