

Başkan’dan
14
lara görüş sunmak üzere yapılan bir hazırlık toplantısı olduğu anlaşıl-
maktadır. Toplantıda konuşulan hususlar, yurtta barış dünyada barış
ilkesine dayanması gereken dış politikamızın maceracı bir dış politika-
ya dönüştürülmek istendiği izlenimini vermiş ve büyük endişe yarat-
mıştır. Öte yandan bu yasa dışı dinlemenin bir casusluk suçu olduğu
ortadadır. Üstelik bu kaydı yapanların daha başka hangi kayıtları yap-
tıkları bilinmemektedir. Seçimleri etkileyeceği düşüncesiyle tedavüle
çıkarıldığı anlaşılan bu konuşmaları kaydedenler, o güne kadar daha
başka hangi konuşmaları kaydetmişler ve nerelere servis etmişlerdir?
Söz konusu casusluk faaliyeti sebebiyle acaba asker ve polislerimi-
zin canları tehlikeye atılmış mıdır, şehitler verilmiş midir? Suriye’de
uçağımızın düşürülmesiyle, savunma sanayimizi dışa bağımlılıktan
kurtaran büyük projeleri gerçekleştiren ASELSAN, HAVELSAN, RO-
KETSAN, TAİ mühendislerinin şüpheli ölümleriyle bu casusluk faali-
yetlerinin bir bağlantısı bulunmakta mıdır? Bu ve benzeri soruları her
yurttaşın sorma hakkı vardır.
Üçüncü husus, seçimler öncesi gündeme gelen yolsuzluk iddia-
ları ve soruşturmalardır. Bu soruşturmaların hangi saikle başlatıldığı
konusu bir yana, soruşturmaların siyasi iktidar tarafından engellendi-
ği algısının toplumda hakim olması, adalet duygusunu zedelemiştir.
Gerçeğin ışığı, yolumuzu aydınlatmadığı takdirde, bundan herkes za-
rar görecektir.
Bütün bunlardan, devlet içindeki olası gayrimeşru yapılanmalarla
mücadele edilmesi ve yolsuzluk iddialarının derinliğine araştırılma-
sı gerektiği sonucu çıkmaktadır. Bunun için tarafsız, bağımsız ve adil
yargılama yapabilen, güvenilir bir yargıya ihtiyaç vardır.
Gayrimeşru yapılanmalarla mücadele refleksi, Anayasa’ya ve Av-
rupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı düzenlemelerin yapılmasına
sebebiyet vermemelidir.
Bu çerçevede; Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat
Teşkilatı Kanunu’nda yapılan değişiklikler sonucunda Milli İstihba-
rat Teşkilatı’na verilen kişisel verilere, meslek ve şirket sırlarına, veri
tabanlarına yargı kararı olmaksızın erişim yetkisi, yine yargı kararı
olmaksızın iletişimi tespit, belli soruşturma ve dava dosyalarına ula-
şabilme yetkisi, MİT’in ülke içinde operasyon yetkisiyle donatılma-
sı, MİT mensuplarının soruşturmalarının izne tabi kılınması, yeni ve
denetimsiz bir kolluk gücü yaratmıştır. MİT’in görev ve faaliyetlerine