Background Image
Previous Page  158 / 453 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 158 / 453 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (117)

Elvin Evrim DALKILIÇ

157

vetlere intisabeden ve resmi bir kıyafet taşıyan şahsa denir.” şeklin-

de tanımlanmış olup, 3 ncü maddesi (a) bendinde ise askerler; erler,

erbaşlar, uzman ve sözleşmeli çavuş ve onbaşılar, astsubaylar, askeri

öğrenciler, askeri memurlar ve subaylar olarak sayılmıştır.

353 sayılı Kanunun 10 ncu maddesinde asker kişilerin subaylar,

astsubaylar, askerî öğrenciler, uzman jandarmalar, uzman erbaşlar,

sözleşmeli erbaş ve erler, erbaş ve erler, askeri hizmette bulundukları

sürece yedek askerler ve rızası ile TSK’ya katılanlar

ın

olduğu belirtil-

miştir.

1632 sayılı Kanunun 3 ncü maddesi birinci fıkrasında ise askerî şa-

hısların subaylar, astsubaylar, Milli Savunma bakanlığı ile TSK kadro

ve kuruluşunda çalışan sivil personel, uzman jandarma, uzman erbaş,

sözleşmeli erbaş ve erler, erbaş ve erler ile askeri öğrenciler olduğu be-

lirtilmiştir.

Bu

üç düzenleme çerçevesinde subaylar, astsubaylar, askerî öğ-

renciler, uzman jandarmalar, uzman erbaşlar, sözleşmeli erbaş ve

erler, diğer erbaş ve erler, askeri hizmette bulundukları sürece ye-

dek askerler, rızası ile TSK›ya katılanlar, Milli Savunma bakanlığı

ile TSK kadro ve kuruluşunda çalışan sivil personelin söz konusu

hukukî yardımdan yararlanabilecekleri anlaşılmaktadır.

Ancak 1632 sayılı Kanunun 3 ncü maddesi ikinci fıkrasında, Mil-

li Savunma Bakanlığı ve TSK kadro ve kuruluşunda çalışan devlet

memurlarının asker kişi sıfatlarının 211 sayılı Kanunun 115 nci mad-

desinde belirtilen yükümlülüklerle sınırlı olduğu belirtildiğinden ve

211 sayılı Kanunun 115 nci maddesinde de sivil memurların, amir

konumunda bulunmaları halinde mahiyetlerinde bulunan personele

yönelik hizmetin icabettirdiği emir verme yetkileri ile ast durumun-

da bulunanların amir ve üstlerine yönelik yükümlülüklerinin neler

olduğu düzenlendiğinden, söz konusu hukukî yardımın Milli Savun-

ma Bakanlığı ve TSK kadro ve kuruluşunda çalışan sivil memurlara

ancak 211 sayılı Kanunun 115 nci maddesinde belirlenen ast ve üst

ilişkileri çerçevesinde meydana gelebilecek olaylarla sınırlı olarak ya-

pılabilecektir.

Bunun yanı sıra 353 sayılı Kanunun 10 ncu maddesi (C) bendinde

yer alan “Milli Savunma Bakanlığı ve Türk Silahlı Kuvvetleri kadro ve