

TBB Dergisi 2015 (120)
Alp Aziz BACAK
277
leri
34
bu sırada ihtilafların şiddete dönüşebildiği, tanıkların tanıklık
yapmaktan çekindiği görülmektedir. Pek çok mahkeme tarafından
duruşma saatlerinin önemsenmediği, dosyalar arasında randevu sa-
atine uygun aralıklar bırakılmadığı, bazen saat dokuzda davet edilen
bir vatandaşın veya avukatın duruşmasının öğleden sonraya kalabil-
diği görülmektedir. Bu konuda görüşlerine başvurulan hakim ve sav-
cılar, dosya sayılarının Hakimler ve Savcılar Kurulu İlke Kararları ile
belirlenenin ve Avrupa standartlarının çok üzerinde bulunduğunu,
çok sayıda duruşma yapmak zorunda kaldıklarını, dosyaların yete-
rince hazır olmadan mahkeme safahatının başladığını, bu durumların
öngörmeyi zorlaştırdığını ifade etmektedirler. Bu durum yararlanıcı-
ların memnuniyet düzeyini olumsuz etkilediği gibi müşteki, sanık ve
tanıkların birlikte kalma süresini uzatmakta, güvenlik riskini artıran
bir etkiye yol açmaktadır.
6. Mahkeme Yönetimi Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi ve
Yargısal Memnuniyete Etkileri;
Adalet Bakanlığı ile Avrupa Birliği arasında 2007-2009 yıllarında
Avrupa Konseyi tarafından ortaklaşa yürütülmüş olan “Türkiye’de
Mahkeme Yönetimine Destek Projesi” başlatılmıştır.
Projenin resmi sitesinde “Projenin temel amacı, Avrupa Birliği’nde-
ki en iyi uygulamalar göz önünde bulundurularak yargının mevcut iş
yükünü azaltacak, yargılama süreci içerisinde yer alan bürokratik iş-
lemlerin tekrarlanmasını, iş yükünün artmasını, yargılama süresinin
uzamasını önleyecek, kişilerin yargıya yaptıkları başvurularda daha
etkin sonuçlar almalarını sağlayacak bir mahkeme yönetim sisteminin
ve bu sisteminin işlemesini sağlayacak teknik alt yapının kurulması
ayrıca söz konusu sistemi etkin ve süratli bir şekilde sürdürebilecek do-
nanıma sahip bir personel kadrosunun eğitilmesinin sağlanmasıdır”
35
biçiminde ifade edilmiştir.
Proje amacında yargısal tatmin vurgusu açıklıkla yapılmasa da,
ortaya konulan amaçların vatandaşların yargı organları veya adliye-
34
Ankara, Anadolu, İstanbul, adliyelerinde yapılan görüşmelerde yetkililerce tu-
tuklu sanıkların ayrı kapıdan alındığı, diğerleri için ayrı bir oturma mekânı öngö-
rülmediği ifade edilmiştir.
35
(http://www.myd.adalet.gov.tr/amac.html), Erişim Tarihi:01.01.2015