Background Image
Previous Page  280 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 280 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (120)

Alp Aziz BACAK

279

mektedir. Örneğin Ankara Adliyesinde günlük ziyaretçi sayısı 35.000

ila 60.000 arasında seyretmektedir.

38

Bu kişilerin bazıları adliyeye

sıkça geliyor olsa da, önemli çoğunluğu günlük hayatında adliyeye

gelmeyen, ömrü boyunca ancak bir kaç defa adliye binasını ziyaret

etmiş kişilerdir. Doğal olarak nerede hangi işin yapıldığını, hangi

işlemi nasıl yapmak gerektiğini bilmemektedirler. Bu kişilerin neyi,

nasıl yapmaları gerektiği konusunda bilgi alacakları bir yer bulun-

madığı için adliye dış kapısında güvenliği sağlayan polislerden baş-

layarak, adliye koridorlarında çay odalarına, temizlik görevlilerine,

kalem personeline, duruşma sırası bekleyen avukatlara, odalarında

çalışmakta olan hâkimlere ve Cumhuriyet savcılarına, hatta iş için

adliyeye gelmiş başka vatandaşlara danışmaları sıkça görülen bir du-

rumdur.

Danışma masasının bulunmaması nedeniyle en basit işler için ge-

len kişiler dahi neyi, nasıl, nerede yapacağını anlayana kadar adliye

içinde dolaşmak zorunda kalmakta, danıştığı kişilerin görevi olma-

ması nedeniyle sorularına cevap vermemeleri, gerginliklere ve tartış-

malara neden olabilmektedir.

39

Bu durum hem vatandaşların aldığı

hizmetin kalitesini hem de adliye personelinin verimini düşürmek-

tedir.

Danışma masaları ile adliyeye gelen kişilerin ihtiyaç duydukları

hizmeti adliyeden alıp alamayacaklarının netleştirilmesi, birimlerin

adliye içinde yerleri konusunda kendilerine bilgi verilmesi, davaların

nasıl açılacağı vb. hususlarda temel bilgiler verilmesi, formlar ve bro-

şürler hazırlanması, UYAP’ta kayıtlı basit konularda bilgilendirilme-

leri; koridorlarda vakit kaybetmemelerini ve rastgele birimlere girip

çıkmak zorunda kalmadan doğru bilgiyi en sağlıklı biçimde almala-

rını sağlamanın yanı sıra personelin sürekli kendi görevlerine ilişkin

olmayan sorularla asıl işinden alıkonulmasının önüne geçilmesini

mümkün kılacaktır.

38

Adliye personeli el kitabı

(http://www.myd.adalet.gov.tr/dokumanlar/adliye_

personeli_el_kitabi_sonhali.pdf) Erişim Tarihi: 01.01.2015

39

Mahkeme yönetimi projesi kapsamında ihtiyaç analizi çalışmaları sırasında yargı-

ya erişim konusunda görüşüne başvurulan bir vatandaş görüşmeyi gerçekleştiren

kişiye “Ankara Adliyesinde her tarafta burası danışma değildir yazısının bulun-

duğunu peki danışma neresidir” sorusunu yönelttiği görülmüştür.