

277
suçun genel kastla işlenebilen bir suç olduğu, 2) Suçun temel şeklinin
özel, vücuda organ veya sair cisim sokulması şeklinde işlenen nitelikli
halinin ise genel kastla işlenebilen bir suç olduğu, 3) Cinsel saldırı su-
çunun her iki şeklinin de özel kastla işlenebileceği.
Bir suç tanımının analiz edilmesinde bu kadar farklı görüşlerin ile-
ri sürülebilmesi tanımın isabetli biçimde yapılmadığını göstermekte-
dir. Eski deyişle tanım
“efradını cami, ağyarını mani”
olmamıştır.
Suç tanımına bakıldığında, cinsel saldırının her iki şekli bakımın-
dan da bu suçta aranan kast çeşitinin genel kast olduğu, cinsel tatmin
özel kastına yer verilmediği görülmektedir. Madde metninde saike yer
verilmemiştir. Fail, hareketinin cinsel hareket olduğunu bilmeli ve bu
hareketi isteyerek yapmalıdır. Hareketin cinsel istekleri tatmine yöne-
lik olması gerektiği madde metninden anlaşılmamaktadır.
Hükmün gerekçesinde ise suçun temel şekli bakımından gerçek-
leştirilen hareketlerin objektif olarak şehevi nitelikte bulunmalarının
yeterli olduğu, failin şehevi arzularının fiilen tatmin edilmiş olması
gerekmediği, nitelikli şeklinde ise suçun temel şeklinin aksine nitelikli
halin oluşabilmesi için gerçekleştirilen davranışın cinsel arzuların tat-
mini amacına yönelik olmasının şart olmadığı belirtilmektedir.
Gerekçeye göre suçun temel şeklinde özel kastın aranması, nitelik-
li şeklinde ise genel kastla yetinilmesi gerekecektir. Yasa koyucunun
hüküm metninin tamamlanmasını bu ölçüde Gerekçeye bırakması isa-
betli olmamıştır. Gerekçe hukuken yasa metnine dahil bulunmadığın-
dan, hüküm kapsamını bu yolla daraltmak veya genişletmek mümkün
değildir.
Temel cinsel saldırıda özel kast aranması, failin cinsel arzuları tat-
min amacıyla eylemi gerçekleştirmediği hallerde suçun kasten yara-
lama veya hakaret sayılması sonucunu doğuracaktır. Vücuda organ
veya sair cisim sokmada ise cinsel arzuları tatmin amacı bulunmasa da
failin eylemi bilerek ve isteyerek hareket etmiş olması bu suçun oluş-
ması için yeterli görülecektir.
Suçun işlenmesinde sadece doğrudan kastın mı aranacağı yoksa
olası kastın da yeterli mi olacağı konusunda da öğretide farklı görüşler
bulunmaktadır. Kanımca bu suç olası kastla işlenebilir.