

TBB Dergisi 2012 (101)
Hasan DURSUN
369
mak üzere bir takım düzenlemeler
3
yapılmıştır. Ancak bu zamana ka-
dar yapılmış olan düzenlemeler yetersiz ve kısmi olup, devletin genel
kurumsal yapısının yeniden düzenlenmesine olan gereksinim artarak
büyümektedir.
12 Haziran 2012 tarihinde yapılan milletvekili seçimlerinden çok
kısa bir süre önce
4
devlet bakanlıklarının kaldırılması ve Aile ve Sos-
yal Politikalar,
5
Avrupa Birliği,
6
Bilim, Sanayi ve Teknoloji,
7
Çevre,
Orman ve Şehircilik,
8
Ekonomi,
9
Gençlik ve Spor,
10
Gıda, Tarım ve
Hayvancılık,
11
Gümrük ve Ticaret,
12
Kalkınma
13
Bakanlıkları ile Doğu
Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi ile Konya Ovası Projesi Bölge
Kalkınma İdare Başkanlıkları’nın
14
kurulması da kamu yönetiminde
bir reform sayılamaz. Çünkü yapılan bu düzenlemeler kamu yöneti-
mine bütüncül bir açıdan yaklaşılması yerine kısmi nitelikteki düzen-
lemelerdir.
Kanımızca Türkiye’de kamu yönetimi reformunun yapılamaması-
nın iki temel nedeni bulunmaktadır. Bunlardan ilki, merkezi idare ile
yerel yönetimler arasındaki reform konusundaki ayrılmaz birlikteliğin
göz ardı edilmesi ve olaya bütüncül açıdan yaklaşılamamasıdır. Daha
3
Örneğin, 16.4.2003 tarih ve 4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun ile Kültür ve Turizm Bakanlıklarının birleştirilmesi.
4
Az sonra bahsedilecek olan bakanlıklar ile idarelerin teşkilatına dair kanun hük-
münde kararnamelerin seçimden 4 gün önce, daha açık olarak 8 Haziran 2011
tarih ve mükerrer 27958 sayılı Resmi Gazetede yayımlanması siyasal etik açısın-
dan uygun olmamıştır. Zira bu KHK’lerin yayımlanmasından dört gün sonra
Türkiye’de milletvekili seçimi yapılmıştır. Çok kısa süre sonra seçim yapılacak
bir ortamda bu şekilde teşkilat düzenlemelerinin yapılması siyasi etik açısından
yerinde olmadığı gibi kamu yönetimi açısından da yerinde değildir. Siyasal etik
açısından yerinde değildir, zira seçimin sonucundan önceden tam olarak emin ol-
mak olanaklı olmadığından seçim sonrası böyle bir düzenlemenin yapılması gere-
kirdi. Kamu yönetimi açısından uygun değildir çünkü bu şekildeki organizasyon
düzenlemelerinin geniş bir şekilde tartışılıp ondan sonra KHK ile değil kanunla
yasalaştırılması yoluna gidilmesi gerekirdi.
5
3.6.2011 tarih ve 633 sayılı KHK.
6
3.6.2011 tarih ve 634 sayılı KHK.
7
3.6.2011 tarih ve 635 sayılı KHK.
8
3.6.2011 tarih ve 636 sayılı KHK.
9
3.6.2011 tarih ve 637 sayılı KHK.
10
3.6.2011 tarih ve 638 sayılı KHK.
11
3.6.2011 tarih ve 639 sayılı KHK.
12
3.6.2011 tarih ve 640 sayılı KHK.
13
3.6.2011 tarih ve 641 sayılı KHK.
14
3.6.2011 tarih ve 642 sayılı KHK.