Background Image
Previous Page  370 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 370 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Hasan DURSUN

369

mak üzere bir takım düzenlemeler

3

yapılmıştır. Ancak bu zamana ka-

dar yapılmış olan düzenlemeler yetersiz ve kısmi olup, devletin genel

kurumsal yapısının yeniden düzenlenmesine olan gereksinim artarak

büyümektedir.

12 Haziran 2012 tarihinde yapılan milletvekili seçimlerinden çok

kısa bir süre önce

4

devlet bakanlıklarının kaldırılması ve Aile ve Sos-

yal Politikalar,

5

Avrupa Birliği,

6

Bilim, Sanayi ve Teknoloji,

7

Çevre,

Orman ve Şehircilik,

8

Ekonomi,

9

Gençlik ve Spor,

10

Gıda, Tarım ve

Hayvancılık,

11

Gümrük ve Ticaret,

12

Kalkınma

13

Bakanlıkları ile Doğu

Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi ile Konya Ovası Projesi Bölge

Kalkınma İdare Başkanlıkları’nın

14

kurulması da kamu yönetiminde

bir reform sayılamaz. Çünkü yapılan bu düzenlemeler kamu yöneti-

mine bütüncül bir açıdan yaklaşılması yerine kısmi nitelikteki düzen-

lemelerdir.

Kanımızca Türkiye’de kamu yönetimi reformunun yapılamaması-

nın iki temel nedeni bulunmaktadır. Bunlardan ilki, merkezi idare ile

yerel yönetimler arasındaki reform konusundaki ayrılmaz birlikteliğin

göz ardı edilmesi ve olaya bütüncül açıdan yaklaşılamamasıdır. Daha

3

Örneğin, 16.4.2003 tarih ve 4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilat ve

Görevleri Hakkında Kanun ile Kültür ve Turizm Bakanlıklarının birleştirilmesi.

4

Az sonra bahsedilecek olan bakanlıklar ile idarelerin teşkilatına dair kanun hük-

münde kararnamelerin seçimden 4 gün önce, daha açık olarak 8 Haziran 2011

tarih ve mükerrer 27958 sayılı Resmi Gazetede yayımlanması siyasal etik açısın-

dan uygun olmamıştır. Zira bu KHK’lerin yayımlanmasından dört gün sonra

Türkiye’de milletvekili seçimi yapılmıştır. Çok kısa süre sonra seçim yapılacak

bir ortamda bu şekilde teşkilat düzenlemelerinin yapılması siyasi etik açısından

yerinde olmadığı gibi kamu yönetimi açısından da yerinde değildir. Siyasal etik

açısından yerinde değildir, zira seçimin sonucundan önceden tam olarak emin ol-

mak olanaklı olmadığından seçim sonrası böyle bir düzenlemenin yapılması gere-

kirdi. Kamu yönetimi açısından uygun değildir çünkü bu şekildeki organizasyon

düzenlemelerinin geniş bir şekilde tartışılıp ondan sonra KHK ile değil kanunla

yasalaştırılması yoluna gidilmesi gerekirdi.

5

3.6.2011 tarih ve 633 sayılı KHK.

6

3.6.2011 tarih ve 634 sayılı KHK.

7

3.6.2011 tarih ve 635 sayılı KHK.

8

3.6.2011 tarih ve 636 sayılı KHK.

9

3.6.2011 tarih ve 637 sayılı KHK.

10

3.6.2011 tarih ve 638 sayılı KHK.

11

3.6.2011 tarih ve 639 sayılı KHK.

12

3.6.2011 tarih ve 640 sayılı KHK.

13

3.6.2011 tarih ve 641 sayılı KHK.

14

3.6.2011 tarih ve 642 sayılı KHK.