

TBB Dergisi 2012 (101)
Hasan DURSUN
373
b) Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü
c) Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü
d) Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü
e) Kanunlar Genel Müdürlüğü,
f) Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
g) Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
Bakanlığın ana hizmet birimlerinin görevleri; 2992 sayılı Kanunda
gösterilmiştir.
c) Adalet Bakanlığının Danışma ve Denetim Birimleri ile
Yardımcı Birimleri
Adalet Bakanlığı’nın danışma ve denetim birimleri 3 adet olup
2992 sayılı Kanun’un 14 üncü maddesinde, yardımcı birimleri ise 7
adet olup Kanun’un 17 nci maddesinde sayılmıştır.
d- Adalet Bakanlığı’nın Kurumsal Etkinliğe Kavuşması
Yönünde Öneriler
1- Adalet Bakanlığının mevcut kurumsal yapısı; yargı bağım-
sızlığı ilkesine aykırıdır. Adalet Bakanlığı’nın kurumsal yapısının
yargı bağımsızlığı ilkesine uygun bir hale getirebilmek için; Adalet
Bakanlığı’nın organizasyonel yapısının yargıya lojistik destek veren
bir konuma sokulması mutlak bir gereksinimdir. Adalet Bakanlığı ismi
adaletin yönetimi gibi bir anlam taşıdığından Adalet Bakanlığı’nın is-
minin Adli İşler Bakanlığı olarak değiştirilmesi gerekir. Bir yürütme
organı olan Adalet Bakanlığı tarafından, değil adaletin yönetilmesi
adalete yapılabilecek en küçük bir etkinin bile adaleti bozmak için ye-
terli olduğu unutulmamalıdır.
2- Türkiye’de yargı bağımsızlığını sağlayabilmek için yargı bir-
liğine geçilmesi mutlak bir gereksinimdir. Yargı birliğini sağlayabil-
mek için Sayıştay’ın yargı organı niteliğinin kaldırılması; Anayasa
Mahkemesi, Danıştay, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahke-
mesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Yüksek Seçim Kurulu ve Hâkimler ve
Savcılar Yüksek Kurulunun kaldırılması, temyiz mahkemesi olarak
sadece, o da ismi Türkiye Temyiz Mahkemesi değiştirilmek kaydıyla
Yargıtay’ın bırakılması gerekir.