Background Image
Previous Page  374 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 374 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Hasan DURSUN

373

b) Hukuk İşleri Genel Müdürlüğü

c) Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü

d) Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü

e) Kanunlar Genel Müdürlüğü,

f) Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü

g) Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü

Bakanlığın ana hizmet birimlerinin görevleri; 2992 sayılı Kanunda

gösterilmiştir.

c) Adalet Bakanlığının Danışma ve Denetim Birimleri ile

Yardımcı Birimleri

Adalet Bakanlığı’nın danışma ve denetim birimleri 3 adet olup

2992 sayılı Kanun’un 14 üncü maddesinde, yardımcı birimleri ise 7

adet olup Kanun’un 17 nci maddesinde sayılmıştır.

d- Adalet Bakanlığı’nın Kurumsal Etkinliğe Kavuşması

Yönünde Öneriler

1- Adalet Bakanlığının mevcut kurumsal yapısı; yargı bağım-

sızlığı ilkesine aykırıdır. Adalet Bakanlığı’nın kurumsal yapısının

yargı bağımsızlığı ilkesine uygun bir hale getirebilmek için; Adalet

Bakanlığı’nın organizasyonel yapısının yargıya lojistik destek veren

bir konuma sokulması mutlak bir gereksinimdir. Adalet Bakanlığı ismi

adaletin yönetimi gibi bir anlam taşıdığından Adalet Bakanlığı’nın is-

minin Adli İşler Bakanlığı olarak değiştirilmesi gerekir. Bir yürütme

organı olan Adalet Bakanlığı tarafından, değil adaletin yönetilmesi

adalete yapılabilecek en küçük bir etkinin bile adaleti bozmak için ye-

terli olduğu unutulmamalıdır.

2- Türkiye’de yargı bağımsızlığını sağlayabilmek için yargı bir-

liğine geçilmesi mutlak bir gereksinimdir. Yargı birliğini sağlayabil-

mek için Sayıştay’ın yargı organı niteliğinin kaldırılması; Anayasa

Mahkemesi, Danıştay, Askeri Yargıtay, Askeri Yüksek İdare Mahke-

mesi, Uyuşmazlık Mahkemesi, Yüksek Seçim Kurulu ve Hâkimler ve

Savcılar Yüksek Kurulunun kaldırılması, temyiz mahkemesi olarak

sadece, o da ismi Türkiye Temyiz Mahkemesi değiştirilmek kaydıyla

Yargıtay’ın bırakılması gerekir.