Background Image
Previous Page  423 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 423 / 537 Next Page
Page Background

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından

422

- Ödev ve bilgi sayesinde, kimsenin, kimseden haksız bir menfaat saylaya-

mayacağının öğrenildiği,

- Ödevler sayesinde, hayatın ve bilginin yalnızca “google”dan ibaret olma-

dığını gösteren bir öğretim ve eğitim dönemine tanık olunduğu,

- Ödev ve ders sayesinde her şeye eleştirel bakabilmeyi, tek açıdan bakma-

mayı, aksi görüşlere değinmenin insana objektiflik kattığını,

- Derste klasik ders tekniğinin dışına çıkılarak konuları öğrencilerin an-

latmasının, bir kitaptan değil de birden fazla kaynaktan yararlanarak

hazırlanması, gerçekten bir üniversite öğrencisi ve bir hukukçu olarak

hissetmeyi sağladığı,

- Bu ders ve hazırlanan ödev sayesinde, Ziraat Bankası gibi büyük bir ku-

ruluşun kesmiş olduğu kart ücretlerini geri alınabildiği, mevduat ban-

kalarına yatırılan bir miktar paranın 10 yıl içinde aranıp sorulmaması

durumunda fona aktarılmasıyla ilgili olarak ilerde mutlaka karşılaşacağı

ve bu konuda mutlaka bir dava açılması gerektiği,

- Ödev sırasında internet bankacılığının yakından öğrenildiği, artık ban-

kamatikte veya bilgisayarla işlem yaparken önce çıkan yazıları dikkatlice

okunduğu, en önemlisi banka görevlilerinin “bu böyle, sözleşme böyle”

gibi açıklamalarına kanılmaması gerektiği,

- Kaynakları bularak ve onları özümseyerek yazıldığı, fikir hırsızlığını en

aza indirgemenin öğrenildiği,

- Ders ve ödev sayesinde, artık bir banka veznesi etrafındaki diğer müşteri-

lere göre ayrıcalıklı hissedildiği,

- Bankaların kredi kartı için ücret isteyemeyeceğinin öğrenildiği ve bu sa-

yede bankaya başvurarak kesilen paranın geri verilmesinin talep edildiği,

hatta ailedeki diğer kişilerin de paralarının aynen geri alındığı,

-

Güncel konularda bilgi sahibi olunduğu, bu edinilen bilgiler sayesinde ilk

işinin kredi kartımdan alınan yıllık kullanım bedeli ücretine itiraz etmek

ve geri almak olduğu,

-

Öğrenilen

bilgilerle bizden daha az şey bilen banka görevlilerine de hu-

kuku bizim öğretmemiz gerektiği,

öğrenciler tarafından ifade edilmiştir.