

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından
422
- Ödev ve bilgi sayesinde, kimsenin, kimseden haksız bir menfaat saylaya-
mayacağının öğrenildiği,
- Ödevler sayesinde, hayatın ve bilginin yalnızca “google”dan ibaret olma-
dığını gösteren bir öğretim ve eğitim dönemine tanık olunduğu,
- Ödev ve ders sayesinde her şeye eleştirel bakabilmeyi, tek açıdan bakma-
mayı, aksi görüşlere değinmenin insana objektiflik kattığını,
- Derste klasik ders tekniğinin dışına çıkılarak konuları öğrencilerin an-
latmasının, bir kitaptan değil de birden fazla kaynaktan yararlanarak
hazırlanması, gerçekten bir üniversite öğrencisi ve bir hukukçu olarak
hissetmeyi sağladığı,
- Bu ders ve hazırlanan ödev sayesinde, Ziraat Bankası gibi büyük bir ku-
ruluşun kesmiş olduğu kart ücretlerini geri alınabildiği, mevduat ban-
kalarına yatırılan bir miktar paranın 10 yıl içinde aranıp sorulmaması
durumunda fona aktarılmasıyla ilgili olarak ilerde mutlaka karşılaşacağı
ve bu konuda mutlaka bir dava açılması gerektiği,
- Ödev sırasında internet bankacılığının yakından öğrenildiği, artık ban-
kamatikte veya bilgisayarla işlem yaparken önce çıkan yazıları dikkatlice
okunduğu, en önemlisi banka görevlilerinin “bu böyle, sözleşme böyle”
gibi açıklamalarına kanılmaması gerektiği,
- Kaynakları bularak ve onları özümseyerek yazıldığı, fikir hırsızlığını en
aza indirgemenin öğrenildiği,
- Ders ve ödev sayesinde, artık bir banka veznesi etrafındaki diğer müşteri-
lere göre ayrıcalıklı hissedildiği,
- Bankaların kredi kartı için ücret isteyemeyeceğinin öğrenildiği ve bu sa-
yede bankaya başvurarak kesilen paranın geri verilmesinin talep edildiği,
hatta ailedeki diğer kişilerin de paralarının aynen geri alındığı,
-
Güncel konularda bilgi sahibi olunduğu, bu edinilen bilgiler sayesinde ilk
işinin kredi kartımdan alınan yıllık kullanım bedeli ücretine itiraz etmek
ve geri almak olduğu,
-
Öğrenilen
bilgilerle bizden daha az şey bilen banka görevlilerine de hu-
kuku bizim öğretmemiz gerektiği,
öğrenciler tarafından ifade edilmiştir.