Background Image
Previous Page  420 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 420 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Ozan CAN

419

Öğrencilerin emekle hazırladıkları ödevler çerçevesinde 50 puan,

hukukî bir zeminde ve bakış açısıyla cevaplandırdıkları diğer iki soru

için de 50 puan olmak üzere, çoğunluğun iyi bir puan alacağını bek-

liyordum. Gerçekten de öyle oldu. 22 kişi yılsonu sınavından kalmış,

diğer öğrenciler geçmişti. Bu 22 öğrencinin ise, hemen hemen derslere

hiç devam etmeyen ve ödev hazırlamayan öğrenciler olduğu görülü-

yordu.

Sınav kâğıtlarını değerlendirirken özellikle 2. sorunun yanıtını çok

merak ediyordum. Acaba banka hukuku dersinde neler öğrenmişlerdi

ve banka hukuku dersinin, bir hukukçu olarak onlara kattığı şey ney-

di? Meslek hayatına adım attıklarında, banka hukuku ile ilgili hukukî

bir sorunla karşılaştıklarında, ödevi hazırlama aşamasında edindikle-

ri deneyim, sorunun çözümünde onlara nasıl bir katkı sağlayacaktı.

Buna ne yanıt vermişlerdi?

Öğrencilerin verdikleri yanıtlar genellikle şöyleydi.

- Ders sayesinde ezberden ziyade, yorum gücünün geliştiği,

- Öğrenci merkezli bir sistem izlenmesinin yararlı olduğu,

- Derste ve ödevlerde, yanlış da olsa, fikirlerin a

çıklanması gerektiği,

- Herhangi bir sorunla karşılaşıldığında, kapsamlı ve ayrıntılı bir araşt

ır-

manın yapılması gerektiği,

- Gazetelerin ekonomi sayfasını hukukçuların da okumasının gerektiği,

- Araştırmanın ne kadar zevkli olduğunun farkına varıldığı,

- Ödev hazırlamanın araştırma yeteneğinin ortaya çıkmasını sağladığı,

- Farklı kaynaklardan aynı konuyla ilgili yorum farklılıklarının, konuyu

aydınlatabilmek açısından yararlı olduğu,

- Word programında ödev yazmanın

önemli olduğu

- Analitik

düşünmenin geliştiği,

- Bir sorunu çözerken, nereden başlanması ve hangi aşamaların takip edil-

mesi gerektiğinin öğrenildiği,

- Banka hukuku ile ilgili hür türlü dava ve sorunun, ödev hazırlama meto-

du yardımıyla, rahatça çözülebileceği,