Background Image
Previous Page  424 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 424 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Ozan CAN

423

Bütünleme Sınavı

Bütünleme sınavına 22 öğrenci girmişti. İlk sorunun doğru yanıtı

40 puan, diğerleri ise 60 puandı. Bu puanlama sistemi ile ödev yapma-

yan öğrencilerin 60 puan üzerinden sınava girmesini sağladım. Böyle-

ce bir öğrenci ödev hazırlamamış olsa dahi diğer soruları tam olarak

yanıtlarsa 60 puan alacaktır. Dolayısıyla değişik mazeretleri nedeniyle

ödev hazırlayamayan öğrencilere de bir fırsat vermek istedim. Sınav

metodu olarak yine, mevzuat serbestti ve ondan yararlanmalarını sağ-

lamaya yönelikti.

Sorular şu içerikte idi.

Soru 1.

Banka hukuku dersinde hazırlamış olduğunuz ödev konunuz

hakkında lütfen, genel olarak bilgi veriniz.

Soru 2.

Bankacılık Kanunu’nun 1. maddesi çerçevesinde Kanun’un

amaçlarını yazarak, her bir amaca hizmet eden, kanunda 3 tane hüküm bu-

lunuz. Örneğin, “Kanunun 1. maddesindeki yer alan amaçlardan biri A’dır.

Kanunun 23. maddesi, bu A amacına hizmet etmektedir. Kanunun 34. mad-

desi, B amacına hizmet etmektedir” şeklinde yanıt verilecektir.

Soru 3

. Bankacılık Kanunu’nun 8. maddenin 1. fıkrasının d bendinde,

banka kurucu ortaklarının maddede sayılan suçlardan hükümlü bulunmama-

sı gerektiği belirtilmiştir. Acaba bu bendin sonunda “ve sair, gibi, ve benzeri

suçlardan hükümlü bulunmaması” şeklinde bir ibare getirilebilir miydi? Ge-

tirilirse hukukî sonucu ne olabilir?

Soru 4.

Bankacılık Kanunu’nun 8. maddenin 1. fıkrasında, banka kuru-

cu ortaklarının işin gerektirdiği dürüstlük ve yeterliliğe sahip olması gerektiği

öngörülmüştür.

Sizce bir banka kurucu ortağı hangi şartlarda işin gerektirdiği dürüstlü-

ğe ve yeterliliğe sahip olur? Özellikle, 8. maddenin d bendi ile bağlantı kura-

rak, hükme yönelik ne gibi bir eleştiri getirebilirsiniz?

Bütünleme sınavı sonunda kalan öğrenci sayısı 5’ti. Bu rakam, sı-

fırcı bir hoca olmadığımı da ortaya koymuş oldu. Dönemin sonunda

sınıfın yüzde 95’i başarı ile dersi geçmişti.