Background Image
Previous Page  425 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 425 / 537 Next Page
Page Background

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından

424

Banka Hukuku Dersinin Ardından Genel Bir Değerlendirme

Yaklaşık 14 hafta boyunca belirli bir sistematik çerçevesinde öğ-

renci odaklı ve sorgulayan, araştıran ve ortaya somut bir şeyler koyan

öğrenci yetiştirmek amacıyla gayrette bulundum. Aslında yılsonu sı-

navının 1. ve 2. soruları tüm dönemin öğrenciler tarafından nasıl anla-

şıldığını anlamaya yönelikti. Ben de öğrencilerin ne düşündüğünü, iz-

lediğim yöntemin doğru olup olmadığını tespit edecektim. Bu yönüyle

yılsonu sınavı benim için de bir sınav anlamını taşımaktaydı.

1 ve 2. soru çerçevesinde öğrenciler tarafından ifade edilen tüm bu

görüşler, bana, takip ettiğim ders işleme ve ödev hazırlatma yöntemi-

nin yerinde olduğunu hissettirdi. Ben, ilk akademik sınavımdan ken-

di adıma geçer

8

puan aldığımı düşünüyordum. Tüm bu uygulamaları

yapmasaydım nasıl olurdu diye düşündüm. Derse önceden hazırla-

nır, temel kavramları elimden geldiğince anlatır ve sınavda da anlattı-

ğım konuların öğrenciler tarafından ne derece hatırlandığını ölçmeye

yönelik bir sınav yapardım herhalde

9

. Böylece öğrenciler derse aktif

olarak katılmaz, emek harcamaz, hocanın bilgisi çerçevesinde hukukî

kavram ve kurumları görür, kütüphanenin, araştırmanın anlamını bil-

mez ve -burada ifade etmeden geçemeyeceğim- 1. sınıfta hukuk meto-

dolojisi dersini takip ettikleri kitabın yazarı olan sayın Prof. Dr. Yaşar

Karayalçın’ın meslek aşkına tanık olamazlardı. Kırıkkale Üniversitesi

Hukuk Fakültesi’nde üzerime kayıtlı ilk resmi dersimde, Ankara Hu-

kuk Fakültesi’nde doktora yaptığım yıllarda tanıştığım ve hâlâ hazzını

dimağımda hissettiğim bu eğitim-öğretim modelini, lisans düzeyinde

ders verdiğim kürsüde, öğrencilerime sunduktan sonra, bu modelin

lisans düzeyinde de başarı ile uygulanabileceği sonucuna vardım.

8

Bu cümlede kullanılan

”geçer”

sözcüğü, geçme notu olan 60’ı ifade eder şekilde bi-

linçli olarak seçilmiştir. Bunun yerine ‘iyi’ veya ‘pekiyi’ sözcüğünü kullanmadım.

Zira ülkemiz bilim ve hukuk eğitimini hayatında, katedeceğimiz daha nice yollar

olduğunu,- halk deyimiyle, daha çok ekmek yememiz gerektiğini- düşünüyorum.

Bu anlamda, hedefimizin mükemmele ulaşmak olduğunu burada zikretmeliyim.

9

Çünkü maalesef eğitim öğretimde çok fazla metot yoktur ve kullanılan metotlar

da genellikle öğretim üyesi odaklı ve sınavlar da ezbere dayalıdır.