

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından
420
- Yazım ve imla kurallar
ına dikkat edilmesi gerektiği,
- Toplum huzurunda konuşabilme yeteneğinin edinildiği,
- Bir hukukçu olarak sorgulama ve eksiklikleri görme yetisi kazanıldığı,
- Banka hukuku dersi sayesinde 3 yıldır gerçek anlamda bir araştırma ve
kaynak soruşturma işinin yapılmış olduğu,
- Derste yapılan teorik ve uygulamayla ilgili tartışmalarla ilk defa hukuk
öğrencisi olduğumun farkına varıldığı,
- Hoca olmanın zorluklarından olan öğrencilere hitap etmenin ne denli zor
olduğunun yaşanarak öğrenildiği,
- Grup çalışması ve çok yanlı bakı
ş açısıyla ödev
lerin hazırlandığı,
- Ödevi hazırlarken bir plan dâhilinde hareket edip, kaynakları tarayıp bul-
mak, bunları tasnif edip konuyla ilgili planları seçip almak ve sonuç ola-
rak, ortaya bir taslak çıkarmakla, bir konu araştırmasında nasıl hareket
edileceğinin öğrenildiği,
- Kelimelerin anlamının ne kadar önemli olduğunu ve aslında kullanılan
kelimelerin birçoğunun anlamının bilinmediği ve bu sebeple, çoğu şeyin
öğrenilemediği ya da yanlış öğrenildiği,
- Bir konu hakkında araştırarak öğrenmenin, onun ayrıntılarına inilme-
sinin, bunun, salt ders anlatan hocanın dinlenilmesinden daha zevkli ve
daha öğretici olduğunun öğrenildiği,
- Artık, ileride ortaya
çıka
bilecek sorunlar bilindiğinden, kısa süre önce
iptal ettirilen kredi kartıyla ilgili bankaya gidip, bankadan, herhangi bir
borcun olmadığına dair yazı alındığı,
- Araştırma yapılırken, banka hukuku kitaplarının ne kadar çok olduğu-
nun farkına varıldığı ve banka hukuku aslında daha çok üzerinde durul-
ması gereken bir ders olduğu,
- Ödev çalışmasında, hangi kaynaklara bakılması gerek ya da sadece bulu-
nan kaynak veya bilgiler değil, kişinin kendi yorumunu da katma konu-
sunda bakış açısının geliştiği,
- Hazırlanan ödevin, akademik anlamda bir çalışmanın nasıl hazırlandığı-
nı öğrettiğini,
- Üç yıllık fakülte hayatında en çok zorlayan, ancak en büyük katkıyı sağ-
layan dersin banka hukuku dersi olduğu,