Background Image
Previous Page  421 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 421 / 537 Next Page
Page Background

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından

420

- Yazım ve imla kurallar

ına dikkat edilmesi gerektiği,

- Toplum huzurunda konuşabilme yeteneğinin edinildiği,

- Bir hukukçu olarak sorgulama ve eksiklikleri görme yetisi kazanıldığı,

- Banka hukuku dersi sayesinde 3 yıldır gerçek anlamda bir araştırma ve

kaynak soruşturma işinin yapılmış olduğu,

- Derste yapılan teorik ve uygulamayla ilgili tartışmalarla ilk defa hukuk

öğrencisi olduğumun farkına varıldığı,

- Hoca olmanın zorluklarından olan öğrencilere hitap etmenin ne denli zor

olduğunun yaşanarak öğrenildiği,

- Grup çalışması ve çok yanlı bakı

ş açısıyla ödev

lerin hazırlandığı,

- Ödevi hazırlarken bir plan dâhilinde hareket edip, kaynakları tarayıp bul-

mak, bunları tasnif edip konuyla ilgili planları seçip almak ve sonuç ola-

rak, ortaya bir taslak çıkarmakla, bir konu araştırmasında nasıl hareket

edileceğinin öğrenildiği,

- Kelimelerin anlamının ne kadar önemli olduğunu ve aslında kullanılan

kelimelerin birçoğunun anlamının bilinmediği ve bu sebeple, çoğu şeyin

öğrenilemediği ya da yanlış öğrenildiği,

- Bir konu hakkında araştırarak öğrenmenin, onun ayrıntılarına inilme-

sinin, bunun, salt ders anlatan hocanın dinlenilmesinden daha zevkli ve

daha öğretici olduğunun öğrenildiği,

- Artık, ileride ortaya

çıka

bilecek sorunlar bilindiğinden, kısa süre önce

iptal ettirilen kredi kartıyla ilgili bankaya gidip, bankadan, herhangi bir

borcun olmadığına dair yazı alındığı,

- Araştırma yapılırken, banka hukuku kitaplarının ne kadar çok olduğu-

nun farkına varıldığı ve banka hukuku aslında daha çok üzerinde durul-

ması gereken bir ders olduğu,

- Ödev çalışmasında, hangi kaynaklara bakılması gerek ya da sadece bulu-

nan kaynak veya bilgiler değil, kişinin kendi yorumunu da katma konu-

sunda bakış açısının geliştiği,

- Hazırlanan ödevin, akademik anlamda bir çalışmanın nasıl hazırlandığı-

nı öğrettiğini,

- Üç yıllık fakülte hayatında en çok zorlayan, ancak en büyük katkıyı sağ-

layan dersin banka hukuku dersi olduğu,