Background Image
Previous Page  306 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 306 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Harun GÜNDÜZ

305

en belirgin örneğini oluşturmaktadır. Söz konusu durumların temel ne-

deni olarak, küskün milletvekillerinin girişimleri gösterilebilir.

Yaşanan bu olumsuzlukları önlemek adına çeşitli tedbirlerin alın-

ması gerektiği, zira oturumu yöneten Meclis Başkanı’nın içtüzüğü ih-

lal etmesi durumunda bir denetim mekanizmasının bulunmadığı ifa-

de edilmelidir. Ancak yukarıda belirtildiği üzere Anayasa ve İçtüzük

hükümleri ne kadar açık düzenlenirse düzenlensin, tutarlı bir uygu-

lamanın oluşması güç görünmektedir. Dolayısıyla çözüm, bir İçtüzük

değişikliğinden ziyade çeşitli denetim mekanizmalarının geliştirilme-

sinde yatmaktadır.

KAYNAKLAR

ARSEL, İ. (1965),

Türk Anayasa Hukukunun Umumi Esasları

, Mars Mat-

baası, Ankara.

BAKIRCI, F. (2000),

TBMM’nin Çalışma Yöntemi

, İmge Kitabevi, An-

kara.

GÖZLER, K. (2004),

Türk Anayasa Hukuku Dersleri

, Ekin Kitapevi,

Bursa.

HAS, V. (2009),

Türk Parlamento Hukukunun Kaynakları ve Türkiye Büyük

Millet Meclisi’nin Çalışma Düzeni,

Birinci Baskı, Adalet Yayınevi,

Ankara.

İBA, Ş. (2001),

Türkiye’de Meclis Başkanlığı ve Başkanlık Divanı

, Nobel

Yayın Dağıtım, Ankara.

NEZİROĞLU, İ. (2005), “Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Olağanüstü

Toplanması: Sorunlar ve Öneriler”,

Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk

Fakültesi Dergisi

, Cilt 7 Sayı 2, s. 1-32.