Background Image
Previous Page  312 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 312 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Hüseyin BİLGİN

311

le ettirilmekteydi. Öte yandan Ankara, İstanbul gibi büyük illerde ise

havale işleri için mahkemeler nöbetçi olmakta ve nöbetçi olan mahke-

meden hakimler tüm gün boyunca evrak havale işiyle uğraşmaktaydı.

Yeni düzenlemeyle mahkeme başkanı ve hakimlerin bu şekilde vakit

kayıplarının önüne geçilmiş olacaktır. Hali hazırda UYAP kapsamın-

da bütün evraklar tarama merkezlerinde yada bu işle görevlendirilen

personelce mahkeme kalemlerinde taratılarak kayıt altına alınmakta-

dır. Tarama merkezinde görevli elemanlarca yada bu elemanların ya-

nına verilecek olan ilave kişilerce evrakların kaydı ve havale işlemleri

yapılabilecektir. Öte yandan maddenin devamına getirilen dilekçe sa-

hibine evrakın tarih ve sayısını gösteren ücretsiz alındı belgesi verile-

ceğine ilişkin hüküm 2577 sayılı Yasanın 6 maddesinin 2 fıkrasındaki

“Davacılara, kayıt tarih ve sayısını gösteren imzalı ve mühürlü, pulsuz bir

alındı kağıdı verilir.”

hükmünün tekrarı niteliğindedir. Burada gereksiz

tekrar yoluna gidilmeyebilirdi.

4- Danıştay Savcısının Esas Hakkında Düşüncesinin Taraflara

Tebliği

6352 sayılı Yasa’nın 54. maddesiyle 2577 sayılı Kanunun

“Tebligat

ve Cevap Verme”

başlıklı 16 ncı maddesinin (5) numaralı fıkrasından

sonra gelmek üzere

“6. Danıştay’da ilk derece mahkemesi sıfatıyla görü-

len davalarda savcının esas hakkındaki yazılı düşüncesi taraflara tebliğ edilir.

Taraflar, tebliğden itibaren on beş gün içinde, savcının düşüncesine cevap

verebilirler.”

şeklinde yeni bir fıkra hükmü eklenmiştir.

Bu düzenleme ile Danıştay’da ilk derece mahkemesi sıfatıyla gö-

rülen davalarda Danıştay Savcısı’nın esas hakkındaki mütalaasının

uyuşmazlığın taraflarına tebliğ edilmesi zorunluluğu getirilmiştir.

Kendisine savcılık düşüncesi tebliğ edilen taraflara da bu düşünceye

karşı görüşlerini ve itirazlarını bildirmek üzere 15 gün süre verilmiş-

tir. Aslında ilk bakışta idari yargılamada yargılamayı uzatan bir neden

gibi görünmesine rağmen maddenin gerekçesine bakıldığında Avrupa

İnsan Hakları Mahkemesi kararları uyarınca ve adil yargılanma hakkı-

nın bir gereği olarak bu hükmün getirildiği ifade edilmektedir. Burada

dikkati çeken önemli bir noktada Danıştay Savcısının sadece Danış-

tayda ilk derece mahkemesi sıfatıyla görülen davalarda ve sadece esas

hakkındaki mütalası taraflara tebliğ edilecek olmasıdır.