Background Image
Previous Page  314 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 314 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Hüseyin BİLGİN

313

istenilmektedir. Öte yandan, dosya kendisine havale edilen hakim

tarafından gerekli bilgi ve belgeler ilgili makamlardan istenildikten

sonra tekemmül ettiği düşüncesiyle heyete ve müzakereye getirilen

dosyalar hakkında heyetteki diğer üye veya başkan tarafından karar

verilebilmesi için gerekli görülen başkaca bilgi ve belgelerde uyuş-

mazlığın taraflarından her zaman talep edilebilir.

Anılan değişiklikle birlikte ara kararlarının heyet halinde yapılma-

sına gerek kalmamıştır. Bu sayede yapılacak olan ara kararının heyet-

teki diğer üye ve başkan tarafından imza ve onay işlemleri ile vakit

kaybının önüne geçilmiş olacaktır. Aslında bu hükümle heyet halinde

çalışan üyelerin sorumlulukları da artırılmaktadır. Bu haliyle değişik-

lik İdari yargı yerlerinde dava dosyalarının görümünün hızlanması

açısından yerinde bir düzenlemedir. Ancak, mevcut hakim sayısında

artışa gidilmesi halinde bu şekilde bir düzenlemeye gerek kalmayabi-

lirdi. Zira, üyenin yapacağı ara kararının yeterli olmaması halinde, ara

kararında sorulması gereken hususların tam olarak tespit edilememesi

halinde, aynı konuda farklı üyelerdeki dosyalarda farklı ara kararla-

rının çıkması hallerinde dosyanın görüm ve çözümünün uzamasına

da neden olabilecek bir düzenleme haline gelmiştir. Bu düzenleme ile

halen uygulamada tartışılan idari yargı yerlerinde görülen bazı da-

vaların tek hakimle görülmesi görüşünün ön uygulaması yapılmak

isteniyorsa, kanaatimizce bu yerinde bir uygulama olmayacaktır. Bir

başka ifadeyle idari yargıda bir takım davaların tek hakimle karara

bağlanmasının önünün açılması yerinde olmayacaktır. İdareler tara-

fından tesis olunan ve hukuka uygunluk karinesinden yararlanan ida-

ri davaya konu olan bütün işlemlerin 3 kişilik heyet tarafından hukuka

uygunluk denetimine tabi tutulması gerektiği düşüncesindeyiz.

7-Yürütmenin Durdurulması Müessesesi

6352 sayılı Yasa’nın 57. maddesiyle 2577 sayılı Kanun’un

“Yürüt-

menin Durdurulması”

başlıklı 27. maddesinde 4 önemli değişikliğe gi-

dilmiştir. Bu değişikliklere baktığımızda ise;

A-

2577 sayılı Kanun’un 27 nci maddesinin

“Danıştay veya idari

mahkemeler, idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız za-

rarların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının bir-

likte gerçekleşmesi durumunda gerekçe göstererek yürütmenin durdurulma-