

TBB Dergisi 2012 (103)
Hüseyin BİLGİN
313
istenilmektedir. Öte yandan, dosya kendisine havale edilen hakim
tarafından gerekli bilgi ve belgeler ilgili makamlardan istenildikten
sonra tekemmül ettiği düşüncesiyle heyete ve müzakereye getirilen
dosyalar hakkında heyetteki diğer üye veya başkan tarafından karar
verilebilmesi için gerekli görülen başkaca bilgi ve belgelerde uyuş-
mazlığın taraflarından her zaman talep edilebilir.
Anılan değişiklikle birlikte ara kararlarının heyet halinde yapılma-
sına gerek kalmamıştır. Bu sayede yapılacak olan ara kararının heyet-
teki diğer üye ve başkan tarafından imza ve onay işlemleri ile vakit
kaybının önüne geçilmiş olacaktır. Aslında bu hükümle heyet halinde
çalışan üyelerin sorumlulukları da artırılmaktadır. Bu haliyle değişik-
lik İdari yargı yerlerinde dava dosyalarının görümünün hızlanması
açısından yerinde bir düzenlemedir. Ancak, mevcut hakim sayısında
artışa gidilmesi halinde bu şekilde bir düzenlemeye gerek kalmayabi-
lirdi. Zira, üyenin yapacağı ara kararının yeterli olmaması halinde, ara
kararında sorulması gereken hususların tam olarak tespit edilememesi
halinde, aynı konuda farklı üyelerdeki dosyalarda farklı ara kararla-
rının çıkması hallerinde dosyanın görüm ve çözümünün uzamasına
da neden olabilecek bir düzenleme haline gelmiştir. Bu düzenleme ile
halen uygulamada tartışılan idari yargı yerlerinde görülen bazı da-
vaların tek hakimle görülmesi görüşünün ön uygulaması yapılmak
isteniyorsa, kanaatimizce bu yerinde bir uygulama olmayacaktır. Bir
başka ifadeyle idari yargıda bir takım davaların tek hakimle karara
bağlanmasının önünün açılması yerinde olmayacaktır. İdareler tara-
fından tesis olunan ve hukuka uygunluk karinesinden yararlanan ida-
ri davaya konu olan bütün işlemlerin 3 kişilik heyet tarafından hukuka
uygunluk denetimine tabi tutulması gerektiği düşüncesindeyiz.
7-Yürütmenin Durdurulması Müessesesi
6352 sayılı Yasa’nın 57. maddesiyle 2577 sayılı Kanun’un
“Yürüt-
menin Durdurulması”
başlıklı 27. maddesinde 4 önemli değişikliğe gi-
dilmiştir. Bu değişikliklere baktığımızda ise;
A-
2577 sayılı Kanun’un 27 nci maddesinin
“Danıştay veya idari
mahkemeler, idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız za-
rarların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının bir-
likte gerçekleşmesi durumunda gerekçe göstererek yürütmenin durdurulma-