Background Image
Previous Page  349 / 417 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 349 / 417 Next Page
Page Background

İbralaşmayı Yoksayan Etik İlişki/Yozlaşan Gerekçe

348

Sapmaların çokluğu ve çeşitliliği, kürsünün, birey toplum ve ka-

muyla gerekçe üzerinden yeterince konuşamadığı, empati kurmadığı

ya da makul bir gerekçe diliyle hitap etmediğini göstermektedir.

Görünen adaletin kaygılarını hiçe sayan etik ilişkinin içeride ikna

edici, dışarıda inandırıcı olması, adlileşmeyi önlemesi, toplumun ay-

dınlanma isteğini karşılaması, yargının demokratikleşmesine katkı

sunması, devletin derinliklerini görüntülemesi, toplum karşıtlarıyla

mücadele etmesi, bireyin diğeriyle ibralaşmasını sağlaması, değerler

üzerinden sağlıklı bir ilişki kurması, etik ilişki değerlerini koruması,

kişisel etik değerlerle etik ilişki değerlerinin ittifakına imkan vermesi

barış huzur ve güveni garanti etmesi olanaksızdır.

KAYNAKLAR

Aristotales. (2006).

Retorik.

İstanbul: YKY.

Berk, S. K. (2011).

Türkiye’de Adalete Erişim.

İstanbul: Tesev.

King, J. P. (2012)

Matematik S

K

anatı

, Tübitak, Ankara

Kramer, S. N.

Tarih Sümerle Başlar.

İstanbul: Kabalcı.

Kuçuradi, İ. (1999).

Etik

, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.

Nalbant, O. D.-A. (2012).

İnsan Hakları Avrupa Söleşmesi Açıklama ve Önemli Kararlar.

Ankara: Yargıtay Başkanlığı.

Reid, K. (2000).

Adil Yargılanmanın Güvenceleri.

İstanbul: KHRP.

Supiot, A. (2008).

Homo Juridicus.

Ankara: Dost Kitabevi.

Şeker, H. (2010).

Esbab-ı Mucibe’den Retoriğe Hukukta Gerekçe.

İstanbul: Beta.