

Sermayenin Azaltılmasına İlişkin Güncel Sorunlar
310
run bizzat yönetim kurulu tarafından hazırlanacağı ileri sürülebilece-
ği gibi, raporun objektifliğini sağlamak amacıyla 6762 sayılı Türk Tica-
ret Kanunu dönemindeki uygulamaya benzer bir şekilde mahkemece
bilirkişi atanması gerektiği görüşü de savunulabilir.
Tekinalp ise
10
, Yönetim Kurulunun sermaye azaltılmasındaki
önemli işlevinin doğal sonucu olarak raporun Yönetim Kurulu tara-
fından hazırlanması gerektiğini belirtmiştir.
Şunu belirtmek gerekir ki, oluşan bu boşluğun ikincil düzenleme-
ler ile giderilmesi mümkündür
11
. Nitekim, Gümrük ve Ticaret Bakan-
lığı tarafından yayımlanan “
Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini
Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişik-
liği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğ
” ile Bakanlık
iznine tabi şirketler belirlenmiş ve bu şirketlerde sermayenin azaltıl-
masına rağmen şirket alacaklılarının haklarını tamamen karşılayacak
miktarda aktifin şirkette mevcut olduğunun yeminli mali müşavir
raporu, denetime tabi şirketlerde ise denetçi raporu ile ispatlanması
öngörülmüştür.
Dolayısıyla anılan Tebliğ kapsamına giren bankalar, finansal ki-
ralama şirketleri, faktoring şirketleri, tüketici finansmanı ve kart hiz-
metleri şirketleri, varlık yönetim şirketleri, sigorta şirketleri, anonim
şirket şeklinde kurulan holdingler, döviz büfesi işleten şirketler, umu-
mi mağazacılıkla uğraşan şirketler, tarım ürünleri lisanslı depoculuk
şirketleri, ürün ihtisas borsası şirketleri, bağımsız denetim şirketleri,
gözetim şirketleri, teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, Ser-
maye Piyasası Kanununa tabi şirketler ile serbest bölge kurucusu ve
işleticisi şirketler açısından bir belirsizlik olmadığını söyleyebiliriz.
Yukarıda sayılan şirketler dışında kalan anonim şirketlerde ise,
yeni bir yasal düzenleme yapılıp boşluk giderilinceye kadar bu rapo-
run hazırlanmasının yönetim kurulunun sorumluluğunda olduğunu
kabul etmek gerekir.
Tespitler, 2. bs., İstanbul, On İki Levha Yayıncılık, Kasım 2012, s.378.
10
Tekinalp, a.g.e., s.118.
11
Soner Altaş, “TTK’nın Anonim Şirketlerde Sermaye Azaltılması İçin Öngördüğü
Temel Yenilikler ve Değişiklikler”,
Mali Çözüm Dergisi
, Sayı:115, Ocak-Şubat 2013,
s.175.