

Sosyal Medya ve Sosyal Medyada Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İhlali
288
bir fikirsel birlik oluşmasına yardımcı olması ve kişilerin kaynağı ken-
di tarzlarına göre tanımlamasına izin vermesidir.
38
Etiketler, bir web sitesinde kullanılan etiketlerin görsel tasvirleri
olan ve
“etiket bulutu”
olarak adlandırılan kavram haritaları içinde de
düzenlenebilmektedir. Kullanıcılar ya işaretlemek istedikleri bir web
sitesi bulduklarında çok basit bir şekilde etiketleme yapabilmekte ya
da ilgili siteyi açıklayan anahtar kelimeler girebilme, diğer kullanıcı-
lar da bu etiketlemeler ve anahtar kelimeler yoluyla listelere ulaşabil-
mektedirler.
39
Sosyal işaretleme sitelerinin en bilineni
Delicious
’dur.
Bu site, sevilen linkleri işaretleme hizmeti veren bir internet sitesidir.
g. Podcasting
Podcasting, Apple’ın ürettiği taşınabilirmüzikçalar iPod’daki “
pod”
ve İngilizce’de yayın anlamına gelen broadcast sözcüğünün
“cast”
kıs-
mından oluşan, internet üzerinden önceden kaydedilmiş genellikle
MP3 formatında olan ve kullanıcıların isteğe bağlı olarak erişebildikle-
ri ses ya da video dosyalarından oluşan içeriği aktarmaya imkân tanı-
yan sistemdir.
40
Podcast ise bir oynatıcı için dağıtılan uygun ses ya da
görüntü dosyasıdır. Kullanıcılar abonelik yöntemiyle bir dizi podcasta
ulaşabilir. Podcastın özünde ise RSS özellikleri kullanılmaktadır. Bu
sayede podcastlar ulaşılabilecek tüm öğelerin ve bölümlerin listesini
barındırmakta ve otomatik olarak güncellenmektedirler.
41
Kullanıcı-
ların podcasta abone olmasından sonra, podcastta indirilmeye hazır
olarak tutulan işitsel kayıtların listesinden kullanıcı tarafından içerik
belirlenerek abone olan kullanıcıya istediği zamanda ve yerde iletil-
mektedir.
42
h. Sanal Dünyalar
Sanal dünyalar kullanıcıların, bilgisayarlar aracılığıyla kurgulan-
mış olan, çevrimiçi olarak üç boyutlu modellenmiş bir dünyada, ken-
dilerini
“avatarlar”
ile temsil edebildikleri ve gerçek dünyada olduğu
38
Akar, s. 80; Koçak; s. 69.
39
Koçak, s. 69.
40
Akar, s. 106; Koçak; s. 73-74.
41
http://tr.wikipedia.org/wiki/Podcast(Erişim Tarih ve Saati: 14.04.2014, 23:25).
42
Koçak, s.74.